bjørnebær Skrevet 18. september 2007 #1 Skrevet 18. september 2007 Nokre som har fjerna galleblæra her? I såfall kor mykje plager måtte du ha før legen henviste deg til oprasjon?
Mulle :) Skrevet 18. september 2007 #2 Skrevet 18. september 2007 ja jeg har fjernet galleblæren.. Var ikke hos legen. Gikk drierkte på legevakten, Ble innlagt på sykehuset. Og sendt hjem etter noen dager. Og fikk operasjonstid i postkassen. fjernet den for snart 3 uker siden
bjørnebær Skrevet 18. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. september 2007 Takk for svar. Andre med erfaringar?
Mulle :) Skrevet 18. september 2007 #4 Skrevet 18. september 2007 Kan legge til at jeg dro til legevakten ved det 3 anfallet...Det påsto 1 uke. har vært litt dårlig i magen siden operasjonen. men det kommer seg
Mamman til AM&JS Skrevet 19. september 2007 #7 Skrevet 19. september 2007 Fjernet den i - 99...først på legevakta...ble henvist til ultralyd, som jeg fikk 3 uker etter... påvist gallestein, henvist til Ullevål, kom inn der ca etter 2 mnd, diverse prøver etc ble tatt, med forhøye verdier på kreftparameteret!! Kom inn akutt på legevakta ca 2 uker etter dette, da hadde jeg sikkert hatt 10 anfall siden jeg fikk påvist gallestein første gang! Lå på legevakta 1 natt og ventet på prøveresultat igjen, ble lagt inn på ullevål akutt med gallestein og bukspyttkjertelbetennelse. Lå på Ullevål i 1 uke, fastende før jeg ble operert..(vil ikke operere når man har en slik betennelse, så måtte få bukt på den først) Måtte ta ERCP (altså slange ned via munnen, til gallegangene)
pøber´n & je Skrevet 19. september 2007 #8 Skrevet 19. september 2007 Jeg har fjernet den. Gikk med anfall i flere år. Tilslutt hadde jeg anfall i en uke, spydde og tilslutt klarte jeg ikke å gå. Da ble jeg sendt på legevakten, og det bar opp til sykhus med ambulanse. Etter noen timer, ble jeg lagt på intensiven, fikk satt inn veneflon i halsen og satt på en overdose med vanndrivende. Jeg hadde så mye vann i lungene, at jeg hadde dødd i løpet av et døgn. Kom hjem etter ca 3 uker. Fikk operasjons datoen i posten. Operasjonen gikk bra, kom hjem dagen etterpå. I etterkant av operasjonen, hadde jeg problemer med magen. Hadde løs mage i ca 8 år, før dette roet seg. Det forandret seg da jeg ble gravid. Så kom deg til legen og ikke la det gå så lang tid som jeg gjorde. Lykke til
Guttemamma til tusen :) Skrevet 19. september 2007 #9 Skrevet 19. september 2007 var med på en galle operasjon i dag:o) artig at du spurte om dette akkurat nå) Kan ikke svare på plager etter operasjon da..jeg var jo bare med under operasjonen:o)
Guttemamma til tusen :) Skrevet 19. september 2007 #10 Skrevet 19. september 2007 æsj, svarte ikke heeelt på det du spurte om da.. gikk litt fort i svingene her:o)
Mamman til AM&JS Skrevet 19. september 2007 #11 Skrevet 19. september 2007 Svarte ikke på om jeg har noen plager etter operasjonen!! Har jo litt plager men ikke av stor betydning..fikk B12 mangel og må ta sprøyter hver 3 mnd livet ut!! MÅ alltid på do etter første måltidet (får da vondt i magen) Løs i magen til tider og får vondt av og til ved litt kraftig kost!! ELlers er alt som normalt og man blir vant til det for å si det sånn..ALt er bedre enn de smertene man hadde..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå