Gå til innhold

Glemt av legekontoret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare fortelle dette. Er nå 15 uker på vei og synes det var litt rart at jeg ikke hadde fått brev om fødeplass og ultralyd fra sykehuset. Det gikk nemlig veldig fort sist. Har flyttet siden sist og har nå et anet legesenter og en vikarlege. Ringte legesenteret, og de sa at om det ene arket manglet fra mitt helsekort var det sent inn. Ringte i dag sykehuset som kunne informere om at her var det ikke reservert noen fødeplass eller ultralyd til meg. Ikke hadde de fått noe skjema fra legesenteret heller. Er det mulig??? Glad jeg ringte nå og ikke om 4 uker!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei har samme problemet.

er i uke 17 nu. var på første gangs kontroll i uke 12.

be henvist vider til UL, men har ikke hørt noe der fra.

ringte KK i går for å finne ut hvorfor jeg ikke hadde hørt noe, å da sa de at de hadde ikke fått noe henvisning fra legen min.

Vet ikke om jeg må søke fødeplass?! er dette noe alle må eller?

synnes i værtfall at det ikke er litt holdbart å bare glemme folk, ev ikke gi all dem infoen man trenger.

-June-

Skrevet

KK ba meg hoppe over dialogen med legesenteret og sende en kopi av helsekortet mitt. Da skulle de fikse begge deler for meg. Tror de tingene henger sammen.

Skrevet

Jeg har heller ikke hørt noe om UL, går å venter på innkallelse men har ikke fått noe i posten. Er i 14 uke og skal på UL i uke 18. Er førstegangs så jeg vet ikke hva som er vanlig og når det er vanlig at innkallelsen kommer.

Burde jeg ringe å skjekke det opp? Eller hva skal jeg gjøre?

Skrevet

Ring kvinneklinikken. De kan bekrefte eller avkrefte om de har mottatt søknad om UL og fødeplass.

Skrevet

Sikkert et kjempe dumt spørsmål, men jeg spør likevel....

Har kvinneklinikken oversikten over alle gravide i Norge?

Skrevet

De fleste sykehus, i allefall de med fødestue og barselavdeling, har en egen kvinneklinikk. Jeg bor i Akershus og ringte derfor Kvinneklinikken på A-hus som er det sykehuset der jeg antageligvis skal føde.Bor du i Oslo er det jo flere kvinneklinikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...