Gå til innhold

Er det vanlig å pusse opp hus ein leiger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal leige hus snart, og så lurer eg på om det er vanlig å pusse opp selv? Har ikkje sett huset enda, og for alt eg veit er det kanskje kjempefint der. Men så er det det at eg elsker interiør og oppussing da, og skal ha ungene 50%. Dermed får eg jo plutselig masse tid til overs...

Å pusse opp litt er vel greit, men kor langt kan eg gå? Eit par småting, eller omtrent alle rom? Koster jo litt penger og da.... Og det vil eg ikkje få igjen. (Om ikkje dei bestemmer seg for å selge, og eg kjøper da. ;-) )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo evt avtale med utleier da? Kan jo hende de kan dekke hvertfall noe for deg, om det virkelig trengs å pusses opp der... Ellers må du vel uansett spørre husvert om du får styre og ordne i leiligheten mtp oppussinga og slikt...

Skrevet

Du må som regel avtale med utleier hva du får lov til å gjøre. Maling, bytte av benkeplater ol skal avtales.

Skrevet

Tenkte eg skulle spør. Er jo ikkje alle som liker at andre gjer det. Men føler sikkert at det blir litt meir mitt og da...

Siden dette er eit heilt hus (lite og gammelt da), så rekner eg jo med å bli buande ei stund.

Skrevet

Det må avtales med eigeren. Hadde nok ikke lagt så veldig mye penger i det. Men betale for maling hadde jeg nok gjort, men når det kommer til gulver, kjøkken, bad osv som man ikke får med seg bør i alle fall eigeren betale det meste om det skulle være aktuelt/nødvendig.

Skrevet

Få en skriftelig avtale på at du kan pusse opp, slik at de ikke kan lage krøll for deg etterpå. De kan jo påstå at du har ødelagt stilen dems og krever deg for evt depositumet.

Skjedde meg en veninne av meg. Hun fikk lov til å male og når hun flyttet, så mente de at hun hadde ødelagt stilen dems med å bruke feil farge, enten måtte hun male til opprinnelig farge eller betale for ny maling. Hun kjøpte maling til dem, for hun kom ikke ut av det, uten skriftelig avtale på hun kunne male.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...