Anonym bruker Skrevet 18. september 2007 #1 Skrevet 18. september 2007 Gutten min er bare 15 dager gammel og blitt forkjølet stakkar. Han virker tett i nesen og det surkler litt når han puster innimellom... Han har heldigvis ikke feber. Men er dette noe som bare skal gå over av seg selv? eller bør en lege se på ham? Han virker ikke noe spes.slapp heller...men ekkelt at han puster så tungt syns jeg! Verst om natten..
❤ mamma til 2 ❤ Skrevet 18. september 2007 #2 Skrevet 18. september 2007 prøv å samle opp morsmelk, ha den i en sprøyte slik at du kan ha det til å ha i nesen, å du kan legge noe under senga slik at du hever enden der han har hodet, luft og ha heller på mer klær slik at han ikke fryser, lue og votter
Anonym bruker Skrevet 18. september 2007 #3 Skrevet 18. september 2007 Gutten min ble også syk da han var rundt to uker. Han var tett i nesen, hadde vondt for å svelge, hostet endel og var veldig grinete. (hadde kolikk i tillegg) Jeg ventet en uke eller noe sånt med å oppsøke lege for å se om det gikk over av seg selv, men det gjorde det ikke. Han ble innlagt på sykehus en natt først, og de kom frem til han hadde en virusinfeksjon. Han ble ikke bedre, og da han var 2 mnd fikk han pencilin. Det beste er vel å oppsøke lege for å være på den sikre siden.. De er jo så små å forsvarsløse. Ellers er de rådene du fikk over gode råd. Vi bygget opp senga hans og han fikk mye lettere for å puste da.
Yrha Skrevet 18. september 2007 #4 Skrevet 18. september 2007 Har inntrykk av at det er ganske vanlig med en liten forkjølelse. Gutten min ble også forkjølt når han var ca. 4 uker. Vi dro til legen fordi han skrek sånn. Han var nok redd fordi han ikke fikk puste gjennom nesa, sa legen. Legen sjekka nese og hals og ører, og det var jo beroligende. Så hvis du er bekymret, er det nok best å dra til legen. Ellers må du bare dryppe morsmelk eller sterilt saltvann (morsmelk virka ikke på gutten min, men saltvann gjorde underverker!) i nesa hannes. Spesielt før du ammer, for da 'svelger' han ned snørret som løsner (yuck) God bedring til gutten din!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå