Gå til innhold

6-10min mellom riene - endelig!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, da har riene endelig startet.

Har hatt rier regelmessig de siste 2 timene nå....med 6-10min mellom riene. Blir å ringe føden snart tenker jeg, for å høre om jeg skal komme nedover, da dette er min andre fødsel, men vannet ikke har gått enda, og jeg ikke har så veldig vondt.

Så forhåpentligvis i løpet av dagen er lille jenta vår født, og Tobias 20mnd er blitt storebror - 4 dager over termin!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

weeeee så gøy :))) Lykke til !!

Skrevet

Så spennende da.

Når du sier at du ikke har så veldig vondt, er det snakk om at det er "kynner vondt" hvis du skjønner hva jeg mener.

Har sammentrekkninger på 15 min. (er som klokkebestilt), men har bare hatt 4-5 stykker nå. + litt mensmurringer.

Er førstegangs så er litt grønn her.

Lykke til :0)

Skrevet

Så spennende!!

Jeg vil også.....

Lykke til!!

Skrevet

Lykke til, se å kom deg på føden nå da:)

Skrevet

Til HI :

lyst til å forklare hvordan riene dine kjennes ut ? Jeg er førstegangs og har en uke til termin, og vet ikke helt om jeg har kjent antydning til rier eller ikke.

Hadde veldig mageknip som kom i tak i hele går, men det har gitt seg nå =)

Kjennes det bare ut som sterkere kynnere, at magen knyter seg ? Eller får du andre smerter med disse sammentrekningene ?

Ihvertfall, lykke til med fødselen =)

Skrevet

kanskje ho er reist inn..........

Skrevet

åhh så spennede:=)

weee

Skrevet

Riene kan kjennes forskjellig fra person til person...for denne gangen er ikke lik forrige i d hele tatt.

Men sist så hadde jeg noe som lignet veldig på mens smerter, i magen og i ryggen, nå er det mer som et press i bekkenet.

Ringte føden i halv 1 tida, og fikk beskjed om at riene varte for korte til at det var nødvendig å komme ned. De burde vare rundt 1 min...nå varierer de veldig fra 30-50sekunder, så blir vel å dra snart.

Så lenge man puster bra, så er det faktisk ikke så vondt, var mye værre forrige gang for min del også, men da visste jeg ikke hva jeg gikk til, alt var jo nytt!

Men da lå jeg med lystgass i lang lang tid også da, etter å ha vært hjemme først i 12timer med disse mens smertene, før jeg i det hele tatt skjønte at det måtte være noe mer, i go med at de startet på termin dato!

Skrevet

Ville bare informere om at jeg faktisk fødte på tirsdag!

Dro på sykehuset da riene varte i 1min....da var klokken blitt nærmere halv 7 om kvelden.

Kom på føden litt over halv, og da hedde jeg 8cm åpning, kanskje ikke rart jeg hadde såkalte pressrier i bilen nedover, men holdt igjen, da jeg vet man ikke bør presse når man ikke har nok åpning(10cm), og det visste jeg at jeg ikke kunne ha, i og med at vannet ikke hadde gått.

Men iløpet av kort tid så ble disse pressriene såpass konstante, at de valgte å ta vannet, og da gikk det hele veldig raskt!

Det tok ihvertfall knappe 1 1/2time fra jeg og mamma kom til føden, til nurket var ut :)

Mamma ble med da hun hadde veldig lyst til dette, og fordi at barnefaren fikk et lite støkk i seg etter forrige, i og med at det ble så langvarig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...