Gå til innhold

ANG. JOBB OG GRAVIDITET

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er blitt tilbydt en høyere stillingpå jobben min, med 3 mnders prøvetid.. er i de første 4 mnd bare et vikariat men med mulighet for forlenging.Det jeg er redd for er at det er dumt av meg si ja til dette pga at jeg vil da ikke kunne vere der mer en 9 mnder dersom jeg blir snart gravid nå. Og har de muligheten til å ikke forlenge vikariatet når jeg event. forteler om graviditetn??

Elsker jobben min og ønsker de som er der det beste.. men er redd at jeg takker ja ikke er det beste.. At de heller bør finne noen som kan vere der hele tiden.. men dette er også enn go sjangse for meg som jeg kanskje aldri får igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes definitivt du skal ta jobben dersom du ikke er gravid akkurat nå. Så får du heller ta opp diskusjonen dersom du blir gravid. Du kan ikke sette hele livet ditt på hold for at du er prøver ettersom du faktisk ikke VET når du eventuelt vil bli gravid. Så kan du heller være åpen med det når du blir gravid. Men det er nå min mening ;)

Skrevet

Hei! Det er ett dilemma det du sitter i nå? For det første kan det kanskje være lurt å spørre seg om det virkelig er en stilling du ønsker.Hvis ikke kan det være det beste at du er der du er før du blir gravid. Ja de kan velge å ikke forlenge..men ikke på grunnlag av graviditet. Men slik er det ikke bestandig. Sett at du blir gravid rett etter du har begynt i ny stilling og blir dårlig og må sykemelde deg. Det kan i verste fall resultere i at du står uten jobb fordi du ikke for forlenget vikariatet Jeg ble tilbudt 1 års prosjektstilling, har en fast jobb i ett annet firma.Jeg ville ikke fordi sjansen for sykemelding er til stede..da må andre tre inn. Den for "vist" mer hva den kan fordi jeg er sykemeldt og kanskje dermed større sjans for å få fortsette. Det er anerledes hvis du har vært ansatt lenge i firmaet. Er det det samme firmaet du har blitt tilbudt stilling og hvis du allerede har et godt forhold til sjef og ansatte slik at de vet hav du er god til er det litt annerledes.

Jeg takket nei til det jeg ble tilbudt..tenkte også at jeg aldri ville få det samme tilbud igjen. Men så bør en tenke at det er en grunn til at de vil ha deg og at du er attraktiv på markedet. Jeg måtte også være ærlig overfor meg selv..når jeg kjente etter var og er fokus på graviditet og mindre motivert for ny jobb. Dette fordi jeg også har det fint på den arbeidplassen jeg er ansatt i nå. Ble vel langt dette og du ble sikkert ikke klokere. Du får ta mange runder med deg selv og kjenne på hav som føles riktig..Lykke til!!

Skrevet

Etter vikariatet går jeg tilbake i min gamle stilling dersom det ikke blir forlenget for jeg har 100% stilling uannsett vert ansatt over 2 år og det er i samme bedriften ja..

Skrevet

Ok..da har du jo jobb uansett. I mitt tilfelle kunne jeg risikere å stå uten jobb etter evt graviditet og risikere å bli sykmeldt før jeg hadde fått begynt i stillingen( 3 mnd oppsigelse i den andre jobben) Blir litt annerledes hos deg da. Tror jeg hadde gått for det! Du får prøvd deg i ny stilling, blir du gravid så går du tilbake til gammel stilling. Du blir jo i firmaet uansett og det er jo trygt med jobb når man blir gravid. Av og til så kommer ting i feil rekkefølge..

Skrevet

Si ja du, selv om det bare er midlertidig, er det bra å ha på CVen!!

Og om du skulle bli gravid skal det jo i teorien ikke ha noen betydning!

Iom at du har fått tilbud om stillingen, har de tro på deg, og vil ha deg der!

Skrevet

si ja, det kan ta lang tid å bli gravid!!!!

Skrevet

takk:) har takket ja så får vi se hva som skjer:)

Skrevet

De kan kun velge og ikke fornye vikariatet om de har mistanker om sykemelding i nærmeste fremtid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...