Gjest postlogic unt mikrovampyren Skrevet 18. september 2007 #1 Skrevet 18. september 2007 Jeg sto som medlem under forelder til jeg var 18 eller 15, er ikke sikker, men jeg ble i alle fall utmeldt av statskirken. Er jeg nå medlem igjen eller kan jeg bare fritt melde meg inn i HEF uten å sende utmeldingsskjema til den norske kirke ?
firemerkersmør Skrevet 18. september 2007 #2 Skrevet 18. september 2007 Er du utmeldt så er du vel utmeldt
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 18. september 2007 #3 Skrevet 18. september 2007 Jeg trodde man ble medlem når man ble døpt..... Er man ikke døpt så er man vel ikke medlem. Er man utmeldt så er man vel utmeldt. Men man står selvsagt som medlem inntil men er utmeldt. Jeg visste ikke at man kunne stå som medlem under foreldrenes navn... Men man lærer så lenge man lever.
NessaS Skrevet 18. september 2007 #4 Skrevet 18. september 2007 Så lenge en av foreldrene er medlem av den norske statskirke så blir barnet automatisk innmeldt ved fødselen. Det står i Kirkeloven, § 3. Tilhørighet og medlemskap. http://www.lovdata.no/all/hl-19960607-031.html#3 Men jeg syns du bør ta en telefon til kirkekontoret ditt for å sjekke. Det er nemlig mange som ikke har blitt utmeldt av statskirka selv om de har ønsket det. Dette på grunn av "feil" i systemet. Jo flere som er medlemmer i statskirka, jo mer penger får statskirka fra budsjettet.
Gjest postlogic unt mikrovampyren Skrevet 18. september 2007 #5 Skrevet 18. september 2007 Medlemskap i HEF: xx xx med dine personalia står oppført i vårt register i xx. på xx. Jeg kan be kolleger om hjelp til å tolke kodene der, men så langt ser det ut for meg som om du kun var oppført som barn av medlem. HEF kan nemlig få noe offentlig støtte for medlemmers barn som er under 15 år gamle. Det er ikke det samme som at barnet blir fullt HEF-medlem - da må man være fylt 15 år og selv melde seg inn aktivt og undertegne selv; det kan ikke ens foreldre gjøre for en!! Men hvis du gjerne vil bli fullt HEF-medlem nå: Se www.human.no og framgangsmåte for innmelding. - eller hvis du tror du har vært fullt medlem: Si fra, så skal jeg be Medlemsservice undersøke saken her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå