Gå til innhold

okei, har dette spm vært oppe om reima da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

dere som kjøper reima til bhg-barna - det skjønner jeg!! blir sikkert å kjøpe det selv til mini når han blir så stor.

men når en ulur idiot her på dib, faktisk spør etter hvor å kjøpe reima tec i str 74 - ja, da er det noe riv ruskende galt!!

en liten baby trenger IKKE en sånn dress!! et aktivt barn, som rører på seg, dem trenger en sånn dress! men ikke de små som bare ligger/sitter i vogn!!

så mini har fått en leketøy-dress til 299kr. å den er helt ok for han!! han er 10mnd gammel, men han kan ennå ikke sitte. så blir ikke mye sitting i snø her, eller herjing ute. han klarer ikke å stå heller! så finner det fullstendig unødvendig å kjøpe en dress til over 1000kr til han, å finner det unødvendig av andre å kjøpe så dyre dresser til små babyer.!!

men skjønner godt dere har reima til de større bevegelige barna, er selv oppfostret på reima så..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brukte bare ulldress som var hjemmestrikket eller de fleece dressene som cubus evnt Lindex selger da alle 3 var små, fungerte helt utmerket de satt sjelden ofte ute i snøen!

Skrevet

Nei, å kjøpe Reima til baby er fullstendig unødvendig, det er jeg enig med deg i . Har Reima til eldstejenta, og Linex dress til lille-jenta i str 74. Bortkastet å kjøpe Reima til en ungesom kun kommer til å sitte/ligge i vogna i vinter. MEN hun skal også få Reima når hun blir større. Har en vinterdress i 86 og vårdress i 92 som hun skal arve etter storesøster...Men etter det, må hun nok få nye.

Skrevet

Han lærer seg vel både å sitte og gå før vinteren er over...?

Skrevet

Har ikke sett innlegget til denne ulure idioten jeg da,men..

Det fins jo barn som begynner tidlig i bhg fordi mamman må tilbake på jobb? Og noen barn er "små i størrelsen" og har blitt veldig aktive og rørbare mens de fremdeles bruker 74...

Skrevet

Så bra at alle har lov til å ha hvar sin mening.

- Min gutt er 17 måneder om få dager, men alikevel er det ikke lenge siden han ssluttet å bruke 74. Ikke alle barn er like store for alderene vet du. Noen bruker 74 veldig tidlig, mens andre kan bruke det til de er 1.5 år.

- Da lillegutt var 10 mnd gammel hadde han sittet i flere måneder allerede og gikk fint rundt etter ting. Og da brukte han iallfall ikke større enn 74 heller.

Alle barn vokser ikke og utvikler seg likt vet du.

- Og selv om de ikke løper rundt vil de selvfølgelig ha glede av å sitte i snøen og leke. Da er det en selvfølge at den kan bli våt og bør være myk, varm og vanntett. Og den innebygde varmeplata i rompa er ikke dum da den heller.

- Så så lenge de skal sitte ute i snøen ser jeg absolutt behovet for en god dress.

Skrevet

å ja, guri, det håper eg da virkelig!!!

regner med vi får litt mer svar på det etter å vært på sykehuset på kontroll med han.

å håper vi får være ute litt og i vinter, at det ikke bare blir iskaldt hele tida, som i fjor!!

men om vi går ut, blir han nok ikke sittanes så lenge av gangen i snøen, så trur nok den leketøy-dressen holder godt da, med ullklær under :)

Skrevet

Hallo!!!

Fordi om din 10måneder gammle gutt ikke sitter enda er det faktisk en del på samme alder som allerede går. Disse barna er svært aktive både ute og inne og trenger faktisk ordentelige uteklær!

Og så må du huske på at ikke alle barn er like små og store heller. Str74er ikke de samme som str 10 måneder. str74 kan like gått være str 8 eller 14måneder!

Så var det dette med når barna begynner i bhg....trenger jeg si mer?

Skrevet

herregud, snakk om å være hårsår... poenget mitt va jo det, at eg skjønne ikke bruken av dyre dresser til så små barn som ikke rører seg så mye som f.eks større barn!! og det er det eg trur mange her inne reagerer på!

Skrevet

Skjerp deg du da!

Det er jo ikke alle som har digre unger.. Noen har faktisk små barn, og hvis man begynner i barnehagen som 1-åring, kan det godt hende man bruker str. 74 (Reima er også stor i størrelsen).

Hvis du ikke vil kjøpe dyr dress til din baby, så la være da for svarte!!! Det er da ikke din business hva andre gjør..

Skrevet

Er apsolutt ikke hår sår. misforstod deg kanskje litt... Kunne ikke se at du tok utviklingen i betraktning, men bare alder. At du gikk ut ifra at alle barn på samme alder har samme utvikling som ditt barn.

Er jo enig med deg i at barn som er så små at de kan verken sitte eller gå og dermed stort sett skal være i vogna si ikke trenger dyre Reima og Troll dresser. Da finnest det andre ting som de heller burde bruke penger på.

Har ikke fulgt helt med i denne Reima debatten, men av det jeg har kunnet se så snakkes det vel stort sett om aktive barn i den forstand at de sitter og går, slik at de skal være en del ute.

Skrevet

Jenta mi på 7 mnd. er aktiv, hun sitter mye i sanden, kryper og husker. Synes synd på de barna som bare må sitte/ligge i sanden. Spør du meg er det ulure foreldre! SÅ det at noen mener de bare er i vogna irriterer vettet av meg. Gammeldags er det!

Hun har en Reimadress vår/høst i str. 74, kostet 499 kr. Til vinteren har vi Exit, H&M regnklær og en dress fra Polarnopyret. Samme faen for meg hvilken dress andre kjøper, og ingen skal legge seg opp i hva jeg kjøper til mine, bortsett fra om det er alokohol.

Skrevet

mitt barn er ikke digert.. han er 10mnd, å bruker str 86, ja. men det er bare pga han er så lang!

men str 74, som eg brukte som et eks, er faktisk en str på hva, 7-8mnd? det er jo da den alderen man forbinder med den str.. så da kunne jan kansje helelr endret den til, at hvorfor kjøpe så dyre dresser til barn på 6-8mnd, som de vokser fort ut av igjen? skjønner hva jeg mener nå?? eller skal jeg finne ennå mindre t-skjeer til dere?

Skrevet

Har sagt det før, men mange barn på 6-8 mnd. er aktive ute flere timer daglig her jeg bor, inkludert mitt eget barn.

Skrevet

Hehehe...måtte le litt jeg nå

Masse misforståelser her nå.... Skal vi se...

Poenget ditt:

Barn som er så små at de verken sitter eller går, og derfor ikke skal være mye ute på bakken trenger ikke dyre dresser.

Mange leser det som: "hei jeg har en fasit på når man skal kjøpe dyr dress. Min baby på 10 måneder (som bruker str 74) sitter ikke, skal derfor ikke være mye ute. Alle andre som har barn på samme alder (dvs under 1år minst) har helt like barn som meg, både i størrelse og utvikling, og er derfor teite vist de har kjøpt dyr dress..."

Skrevet

Snuppa ble 1 år i desember i fjor, da kjøpte vi en Troll dress med fast for til henne, og under denne hadde hun ullfleecedress fra nøstebarn.

Vi var masse ute med henne, og hun lærte seg fort å gå ute til tross for mye snø osv.

Hun har en kamerat som er like gammel som henne, de syntes det var bortkastet med dyr dress som vi hadde kjøpt, og valgte derfor å kjøpe en HM dress til gutten. Han satte seg faktisk bare ned i snøen og satt der, mens snuppa gikk rundt ham og lekte. Og dette var en ellers meget aktiv gutt som var høyt og lavt, men det virket som han syntes det var frykteølig tungt å gå. Kald var han også, og det blåste tvers gjennom dressen hans. Det var ikke noe tvil om at vår dress var mye bedre for en så liten tass.

Skrevet

Jeg har en jente som snart blir 10 mnd og hun har en reimadress. Kjøpte den brukt hos en venninne da men.

Men hun bruker den når vi er ute sammen med storebror. Blir kjedelig å bare sitte i vognen og sitter derfor en del på bakken samt at hun kryper endel. Vi er ute en del om ettermiddagene og da er det greit å vite at hun ikke blir kald når hun sitter på bakken.

En annen ting er at hun begynner i bhg i desember og regner med at hun passer dressen da også. Om ikke har jeg en trolldress liggende etter storebror i str 80.

Det er ikke alle som er i din situasjon som bare triller tur med barn under 1 år. Var ikke på lekeplasser med mini da han var 10 mnd da jeg hadde kun han. Men nå må jeg jo ta med meg jenta når jeg drar med storebror på lekeplassen. Syns ikke jeg er en ulur idiot!

Har fulgt med på denne dressdebatten som har vart i flere dager nå, men har ikke kommentert den noe særlig. Men kan man ikke få lov til å kjøpe de dressene man vil til barna sine, det være seg reima eller en såkalt billigdress, uten at andre skal legge seg opp i hvilket valg man har tatt. Har jeg lyst å kjøpe reima og troll til mine barn så la meg få lov til det uten å kritisere meg. Og det virker som dere tror at vi som kjøper slike dresser til barna våre ser ned på de som kjøper billigere dresser, og det er ikke tilfelle. Iallefall ikke fra meg. Hva andre gjør har jeg ingenting med!

Skrevet

Å kalle noen en ulur idiot som velger å kjøpe noe fordi man har lyst til det er vel litt søkt? Skal vi kalle alle som kjører svindyre Bentleyer for idioter da? For egentlig så kan man jo klare seg med en helt annen bil ;-)

Skrevet

Str. 74 er vel 9-12 mnd

Hvis gutten din er 10 mnd og bruker str. 86 i Reima er han nok ganske stor da...

Uansett hvorfor bryr du det om hva andre bruker penger på eller ikke?!?!? Når ble det din business?

Vi har barn som er masse ute. Kankskje noen liker bedre å ha med barna ut enn deg? Kanskje andre barn er mer aktive enn ditt? Det er flere ting som spiller inn..

Det finnes faktisk mange barn som går når de er 10 mnd også.

Skrevet

Det er vel HI som er ulur her...

Hun tror alle har like inaktive barn som henne selv..

Skrevet

Så reima-dresser i str 74 skal ikke kjøpes? Hvorfor lager de dresser i den størrelsen da?

Skrevet

Da er nok ikke dere de mest aktive familien da. Minsten her har hatt vanntett reima fra han var 6 mnd og den er godt brukt. Han leker mye i sankassen og kryper rundt. Det er jammen godt å ha vanntette dress når han plutselig sitter og plasker i en dam. Vi er mye ute med de eldste barna og da får han selvfølgelig med og må kles derretter.

Om sønnen din ikke kan bevege seg, har han mye igjen for å være ute. Motorikken blir bedre av å være ute og det er godt for humøret også. At du synes at forlk er idioter når de vil ha små reimadresser, blir jeg ganske så irritert. Kanskje du ikke trenger det om du er en urban kafe mamma, men for oss friluftsmennesker er det et must med gode og vanntette klær. Så her kjører vi på med reima til de små og Bergans til de store. Gode klær uansett størrelse.

Skrevet

Ganske frekt sakt Mom2Tow!

Fordi om hennes 10måneder gammle barn ikke sitter betyr da det ikke at barnet er inaktivt!

Barna utvikles forskjellig!

(foresten for alt du hvet kan barnet hennes ha en form for handicap, så vær litt forsiktig med å være så krass!)

Skrevet

Ja, som jeg skulle sagt det selv somm@r

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...