temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 18. september 2007 #1 Skrevet 18. september 2007 Min eldste blir 15 neste uke. Foreldrene mine kan muligens ikke komme fordi mamma er syk. Søsknene mine med ektefeller og barn kan ikke komme fordi de har så mye å gjøre akkurat nå. Den dagen det opprinnelig skulle være selskap så var det fritidsaktiviteter for deres barn. Jeg foreslo å flytte det til søndag fordi det er så lenge siden vi har sett hverandre, men fikk til svar at på søndag er de antakelig fyllesyke fordi de skal på fest på lørdag... Er det rart av meg å bli lei meg? Dette er vanskelig. Vet hva jeg hadde gjort hadde det vært min bursdag, men jeg er redd det er en 15-åring her som kommer til å bli veldig lei seg!
Karomamma Skrevet 18. september 2007 #2 Skrevet 18. september 2007 Hæ? "mye å gjøre".. "fyllesyk"....? Det er det merkeligste jeg har hørt! Du har ALL grunn til å bli lei deg både på vegne av deg selv og jenta di!!! Nei, vettuhva!!!
gunnelisa*fikk jente 06.01.07* Skrevet 18. september 2007 #3 Skrevet 18. september 2007 Syns du har all grunn til å bli lei deg jeg, både på dine og 15 åringens vegne, det hadde hvertfall jeg blitt.
Velve Skrevet 18. september 2007 #4 Skrevet 18. september 2007 Neimen om du er tullete! Jeg har også opplevd en del av dette og synes det er fryktelig trist når ungenes fødselsdag ikke blir prioritert av de nærmeste. Det fortjener de jo! Jeg angrer på at jeg ikke heller tok ungene ut på noe istedet for å ha lissombursdag med nesten 0 gjester....
Hobbyfotografen og Em Skrevet 18. september 2007 #5 Skrevet 18. september 2007 Sykdom kan jeg forstå.. håper de har vært der de andre gangene da.. Men altså.. MYE å gjøre?? Hva er det for en grunn da.. også fest på kvelden dagen før?? Det er det teiteste jeg har hørt!! Da får de gjøre det de skal gjøre i dagene før, også får de ikke drikke seg sørpa dagen før. Hva folk har som unnskyldninger om dagen altså..
Trollmora Skrevet 18. september 2007 #6 Skrevet 18. september 2007 Synes ikke du er det minste tullete! Hva i all hverden mener de med å bruke bakrus som unnskyldning? Gidder de ikke å ha kontakt i det hele tatt? Nei, ta en annen vri på feiringa du, inviter heller en nabo eller to dere har god kontakt med, ett par venninner med mødre og lag til et selskap for din "nye" familie! Glem røkla en stund, kanskje de kommer på andre tanker når de ikke blir invitert til noe eller noens selskap!
Urtete Skrevet 18. september 2007 #7 Skrevet 18. september 2007 Du er IKKE tullete! Skjønner godt at du blir skuffet og lei deg - det hadde jeg også blitt. Og det er ekstra sårt når det er barna det går ut over! Stor klem fra meg til deg!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 18. september 2007 #8 Skrevet 18. september 2007 Nei vet du hva, det er det dummeste jeg har hørt! Man kan vel ikke planlegge å være fyllesyk om en uke? Hva med å ta det så sent på ettermiddagen at de er friske igjen, eller rett og slett drite i hele gjengen og ta med jentene og gutta på noe hyggelig???
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 24. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 24. september 2007 Liten oppdatering... De tok kontakt igjen og sa de ville prøve å få det til på søndagen likevel. Vi gjorde en avtale om å se an været og gjøre noe sammen ute hvis været tillot det. I går ettermiddag kom den pr sms "Vi er ikke kjørbare på mange timer enda. Ligger litt lavt i dag ;-) Sorry! M. hadde stått opp tidlig, hjulpet til med forberedelser og ventet hele dagen. Lillesøster hadde droppet håndballkamp fordi hun ville treffe tante og onkel, fettere og kusiner. Søstra mi med familie kom heller ikke pga sykdom. Jeg svarte på meldingen "Synd og litt dårlig. Maren er veldig skuffet og lei seg. Ingen tanter eller onkler, kusiner eller fettere på bursdagen hennes... Dette syns jeg ble dumt!" Og vet dere hva som skjer? Alt forsvar rulles opp. Det koker og bobler, helvete er hett. Jeg blir skjelt ut både pr sms og pr tlf. Konklusjonen er at alt er min skyld fordi jeg baserte både mine og jentenes forhåpninger på en avtale som ikke var 100% vanntett! Det kan så være, men når man sier "det blir vi med på", da tror jeg at folk kommer. Og jeg synes ikke de hadde spiselige grunner for ikke å prioritere niesen sin. dessuten syns jeg det burde være sånn at når man har gjort noen lei seg, så burde førsteprioritet være å ordne opp i det og ikke være opptatt av hvem sin skyld det var... Rotete gørr-hilsen
Maud Skrevet 24. september 2007 #10 Skrevet 24. september 2007 Uff. dumme folk! De er ikke i stand til å se lenger enn sine egne behov høres det ut som. Skjønner godt at både du og 15-åringen blir skuffet. At tante og onkel reagerer med angrep er sikkert fordi de har dårlig samvittighet. Det burde de i hvert fall ha!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 24. september 2007 #11 Skrevet 24. september 2007 Det er nok som Maud sier, de har hatt dårlig samvittighet, derfor alt forsvaret.. Men klart det er lov å bli både sint og skuffet over slikt no! Stakkars M gledet seg og du hadde stelt i stand.....det er dårlig gjort ja...
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 24. september 2007 Forfatter #12 Skrevet 24. september 2007 Tusen takk for tilbakemelding alle sammen! Det er i dag hun har bursdag ;-) 15 år!!! Skår i gleden er at tante og onkel ikke engang har ringt og gratulert.. hvertfall ikke enda.
Gummelillan Skrevet 24. september 2007 #13 Skrevet 24. september 2007 Makan til slekt! Deres tap - ikke hennes... Men ufattelig trist at voksne mennesker ikke evner å se forbi sin egen nese!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå