Mammahjertet Skrevet 18. september 2007 #1 Skrevet 18. september 2007 Jeg er i den litt spesielle situasjonen at jeg er student dette semesteret, men har ikke studielån fra lånekassen. Jeg er nå gravid med termin i mai. Jeg prøver nå etter jeg fant ut dette å få meg en jobb, men hva om jeg ikke får det til? Har jeg noe krav på penger noe sted da? For å få penger fra lånekassen går jeg ut fra at man må ha fått støtte til studie semesteret før fødsel? Veldig fint om noen kan hjelpe meg!!!!
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 18. september 2007 #2 Skrevet 18. september 2007 Hmm... Har du krav på støtte? Jeg er ganske så sikker på at kriteriet for å få fødselsstipend er at man skal ha hatt krav på støtte de siste 6 månedene før fødsel. Sånn jeg ser det vil du derfor få støtte... Men, av ren nysgjerrighet, hvorfor tar du ikke opp lån og stipend nå? Dersom du ikke har tenkt til å bruke disse pengene kan du jo bare sette de inn på en høyrentekonto. Så tjener du faktisk bittelitt på dette. Består du alle eksamnene dine blir jo også en del omgjort til stipend, slik at du skal tilbakebetale mindre enn du faktisk har fått utbetalt. Mitt råd er derfor å søke om lån og stipend fra og med dette semesteret;o)