Anonym bruker Skrevet 18. september 2007 #1 Skrevet 18. september 2007 har en svigermor som blander seg ialt og som omtrent har sykemeldt seg for å stå parat til fødsel om en måned. hun graver og spør om alt og videre forteller de rareste historiene om min graviditet. hun har dessuten gjort en stort poeng ut av at hun la på seg bare 8 kilo da hun var gravid mens jeg derimot er jo helt gedigen i hennes øyne!! Er bare så dritt lei!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Engle barn Skrevet 18. september 2007 #2 Skrevet 18. september 2007 Gud så slitsomt da!!! Hun skjønner vell ikke at hun går litt over grensa her, er vell egentlig bare godt ment fra henne?.. Men det er ikke noe særlig når det blir så innmari intents da, sikkert ikke bare bare å si ifra heller da..
Fløffy Skrevet 18. september 2007 #3 Skrevet 18. september 2007 Skjønner hvordan du har det!!!!!!!!!! Prøv vennlig å sett ned foten, selv om det ikke er lett. Kanskje du kan prøve å snakke med hennes sønn om det - eller går det bare for døve ører (som det gjør her i gården). Jeg har blitt hissig på min svigermor, men jeg prøver bare å holde meg unna henne nå i disse tider. Vet at jeg er en tikkende bombe når det gjelder henne... Sukk! Tror fortsatt at svigermødre er laget for å forpeste verden!!
MariaEW- 05.10.07♥ Skrevet 18. september 2007 #4 Skrevet 18. september 2007 min svigermor bor (heldigvis) 90 mil unna.. men får en del telefoner fra henne. forstår ikke hvorfor hun ikke bare kan ringe sønnen sin..? ikke bare det, men det er totalt umulig å avslutte en samtale med henne.. hun sitter bare å venter på at du skal si noe. hun er passe ivrig også da. sambo er eneste barnet hennes og lille gullklumpen til mamman sin skal jo bli pappa, da må hun jo passe på at jeg steller godt med han! også alle spørsmål... (dama er sykepleier å jobber på barsel i tillegg)
Anonym bruker Skrevet 18. september 2007 #5 Skrevet 18. september 2007 Stakkars deg. Det er så mange folk som ikke skjønner at de går over folks personlige grenser. Hadde et vennepar på middag her i helgen. Har ikke sett dem siden jeg ble gravid, nå er jeg 37 uker. De spurte liksom ikke om hvordan det var å være gravid, om vi gledet oss, forventninger etc...neida...det gikk i hvor mye jeg hadde gått opp, hvordan jeg skal komme ned til matchvekt igjen osv osv....Herregud...jeg har et lite menneske inni magen, et lite mirakel...og så snakker de om de 18kg. jeg har lagt på meg?? Er ikke det i så fall mitt problem??? Huff...dette var kanskje ikke svar og trøst til deg..men måtte bare få det ut ;o) Men jeg irriterer meg over svigermødre eller andre som "styrer" over den gravide. Akkurat som vi bli allemannseie når vi blir gravide.
Willy Wonka Skrevet 18. september 2007 #6 Skrevet 18. september 2007 Jeg har en ok svigermor og mamma....men likevel er det litt godt å tenke på at de bor henholdsvis 18 og 10 mil unna...slik at de ikke kan komme å "ta over" for meg. Merker at spesielt mamma kan til tider bli litt overivrig og mene litt for mye hvordan vi bør gjøre tingene....irriterende? JAAAAA
losja Skrevet 18. september 2007 #7 Skrevet 18. september 2007 Skjønner at du blir irritert og at hun trår over en grense, men hun er nok veldig spendt og vær glad at hun bryr seg. Selv har jeg en svigermor som ikke bryr seg i det hele tatt. Hun har selv sagt at hun ikke vil ha noe med barnet å gjøre og at hun ikke vil bli bestemor. Hun mener vi er for unge(30 og 31). Selv var hun 18 når hun fikk sin første av 4 unger. Blir så f.... Dette er deres første barnebarn. Mine foreldre gleder seg ihvertfall og har stillt opp masse.
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 18. september 2007 #8 Skrevet 18. september 2007 det skjer her også dessverre. Hun har tatt seg fri for å kunne være den første som kommer på føden. *sukk* og hun blander seg i ALT... Prøver bare å overse noe, men er ikke så lett. skjønner hvordan du har det!
Bine66 Skrevet 18. september 2007 #9 Skrevet 18. september 2007 Uffda ! Kjenner godt til dette, jeg. Svigerforeldrene bor ca. 300 m unna i samme gaten som oss. Jeg husker veldig godt med førstemann sto hun alltid til amme- eller sovetider i døren og ville inn å se på barnet og prate. Det var veldig irriterende spesiellt fordi jeg hadde følelsen at hun ikke brydde seg om at hun egentlig forstyrrer. Hovedsaken var ja at hun ville se barnebarnet sitt og da har hun rett til (det er det hun tenker). Spillte ingen rolle om hun vekket meg som også prøvde å sove litt mens junior sov. Håper det blir ikke akkurat sånn med neste mann ..... Vi få se
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #10 Skrevet 19. september 2007 Godt å høre at jeg ikke er alene men jeg må si at jeg virkelig misunner dere som har svigers på langs avstand!! Min bor også i samme gate så det er liksom ikke bare å unngå henne selv om jeg gjør mitt aller beste!!! Jg orker ikke det maset hennes!!!
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #11 Skrevet 19. september 2007 Svigermødre kan være en utrolig bra ressurs å ha hvis de vet sin plass og tar hensyn, men d gjør de jo sjelden. Min svigermor har vært bare trøbbel helt siden sønnen hennes og barnebarnet hennes flyttet sammen med meg og mine barn. Hun ser på meg som en som har tatt de fra henne. Helt utroli. Min sønn som er like gammel som barnebarnet hennes (15 år) har hun vært spydig mot en del ganger ja. D siste nå var at hun kom hjem til oss og kjeftet meg opp fordi vi har vært litt bekymret for at barnebarnet hennes ikke er så veldig sosial og har vanskelig for å skaffe seg venner/ta seg av de han har. Hun kjeftet og mente at D var d sønnen min som var skyld i. Han var så slem at barnebarnet hennes ville flytte hjem til dem. Jeg ble helt satt ut etter at hun hadde dratt. Smart å kjefte på ei som er høygravid ja. Å i tillegg så ga hun meg en klem og sa at "jeg håper du ikke bærer nag til meg for dette....." I ettertid har vi snakket med guttene, og d viser seg at alt er oppspinn og løgn fra henne. Så nå er jeg i den "heldige" situasjonen at jeg har sagt fra at så lenge sønnen hennes ikke er hjemme, så er ikke hun velkommen hit. Deili å slippe overraskende besøk fra henne, for hun ringer jo aldri på forhånd.
Propellmamma til 2 Skrevet 19. september 2007 #12 Skrevet 19. september 2007 Svigermor er en drøm, men kjenner meg godt igjen i det du skriver... i MIN MOR! Svigermor er bare hjelpsom uten å blande seg og har sagt at hun er her på 10 min når fødselen starter for å ta seg av storesøster. Mamma derimot roper opp om hvor svær jeg er hver gang hun ser meg (alle andre sier det motsatte...) og at når hun kom på sykeshuset og skulle føde sin første lo legen av henne for de trodde ikke hun var gravid engang :-p Sikkert.... Og hun gleder seg sånn til å hente storesøster og ha henne hos seg mens jeg er på sykehuset (har aldri sagt ja til dette, hun bor et stykke unna og jeg vil at storesøster skal kunne komme på sykehuset så mye hun vil). Jeg kommer bare til å ringe svigermor jeg.....
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #13 Skrevet 19. september 2007 Hos oss er det ikke svigermor som plager livet av oss, men den ene svigerinna mi. Hun tror liksom at hun har rett til å vite alt. Og får hun ikke svar, ja da blir hun dritfornærma. Så er hun slik at alt skal skje når det passer henne. Hun kan ikke bare komme på besøk, nei da skal vi passe på jenta hennes. Hun kan ikke bare ta en telefon for å høre om vi vil ha en kopp kaffi, nei da skal hun ha hjelp til noe. Og så vil hun vite alt når vi skal på kontroller, hva vi skal sjekke, hun vil til og med ha telefon når vi er på vei inn på føden. Og ikke talom om hun skal få vite det! Det skal jeg sørge for. Hun er selv gravid nå og snakker kun om sin egen mage og sine smerte og hvor tungt det er på jobben. Jeg har resignert......
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #14 Skrevet 19. september 2007 sviger mødre skjønner ikke sitt eget beste det eer ialfall sikkert
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #15 Skrevet 19. september 2007 Hva med å prøve å ikke ta alle ting opp i verste mening hele tiden også da jenter? Skjønner dere ikke at mammaen til faren til barnet gleder seg til å bli bestemor? Det er noe av det største i hennes liv også. Jeg tror ikke alltid det er så lett for de i generasjonen over oss å alltid si de rette tingene. Kan du ikke prøve å legge godvilja til og hvis hun sier noe som sårer deg eller går over grensen for hva hun har rett til å tikke nesa si i, så si da heller ifra til henne på en grei måte. Det er bare så utrolig mange konflikter som kunne vært løst hvis jenter var litt mer ærlige og rett frem istedet for å baksnakke og sutre og klage over andre uten at de det gjelder får vite det engang?? Synes faktisk at man skylder mannen sin å prøve å få et godt forhold til mammaen hans også! Husk på at om noen år så kan det være dere som er svigermor.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #16 Skrevet 19. september 2007 min svirgermor er bare OND!!!! hater henne!!! til og med sambo gidder ikke ta tlf når hun ringer...han er drittlei løgner å piss han også. hun har da gått ut å sagt at hjemmet vårt ikke egner seg for barn o.l....what the fuck??? hun har fått seg type nå ,så hører ikke fra henne så mye lenger ,men hadde det bare vært 10-20 mil mellom oss ,menneida....her er det snakk om 3 min kjøring....vi vurderer å selge:(
Prinsessemamma:-) Skrevet 19. september 2007 #17 Skrevet 19. september 2007 Jeg har en svigermor(og svigerfar) som bor en halvtimes kjøretur unna men ikke gidder å komme i bursdagen til barnebarna sine engang - selvfølgelig deilig å slippe mas og kjas men hadde jo ønsket at de hadde brydd seg om barna våre da... er ikke så mye forlangt at de skal komme i bursdag to ganger i året vel? Men de prioriterer å være i campingvognen sin - men men de skal få sitte veldig i fred når barna er store og svigers er gamle - ingen som kommer til å stresse med å besøke de eller hjelpe de da akkurat :-) Hadde vi i det minste hadde mine foreldre i live så hadde de ihvertfall hatt ett sett med besteforeldre - -men det har vi dessverre ikke. Så vi har aldri (besteforeldre som er) barnevakt og ingen besteforeldre som bryr seg - litt trist det og kanskje?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå