Anonym bruker Skrevet 18. september 2007 #1 Skrevet 18. september 2007 hva plar dere å jøre når barna kommer hjem fra barnehage,og dere har vert på jobb..?? først spiser vi middag sammen.... forslag til hva vi kan jøre etterpå?? barna er 13 mnd...og 3 år... håper på mange forslag:))
Gjest Skrevet 18. september 2007 #2 Skrevet 18. september 2007 Slappe av, evt gå en tur. Ikke noe mer trengs her. BarneTV begynner plutselig...og så kveldsstell/mat og god natt.
Viva_oslo Skrevet 18. september 2007 #3 Skrevet 18. september 2007 Rekker ikke så mye med lange jobbdager... Jeg har en treåring, og vi er hjemme fra barnehagen mellom fire og fem, blir vel nærmere fem nå som jeg jobber "vintertid". Er vi innom butikken blir det hvertfall sent... Så det er ikke så mye vi rekker mellom middag og sengetid, siden matlagingen og spisingen tar litt tid. Noen ganger gjør vi ingenting spesielt - hun tegner eller leker eller ser på dvd mens jeg lager mat, og så ser vi barne-tv, leser osv. Rolige sysler. Andre ting vi gjør inne er f eks: - danse! - sette på musikk og danse rundt i stua og i leiligheten mens vi spiller tamburin og maracas (Jeg vil ha en blå ballong med Arne Bendiksen ble en overraskende stor slager da jeg introduserte den forrige uke! - ellers er det absolutt all slags musikk, klassisk, afrikansk, indisk, visesang, barneplater, femtitallsrock....alt med rytme er bra) - bygge legohus som alle de små lekedyra skal bo i (rives hver kveld og bygges opp igjen neste gang) - tegne - puslespill (men det har hatt pause i sommer) - bade - dvs hun bader og leker seg i balja en halvtimes tid I sommer har vi også hatt tid til å gå ut etter middag for å leke på lekeplassen, gå og handle, eller gå en liten tur. Da må jeg innrømme at en del av motivet er å slite ut barnet så hun sovner fort
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå