Diva Muffin Skrevet 18. september 2007 #1 Skrevet 18. september 2007 Det er ikke meningen å krangle.. men hva da? Hvor mye tyngde er det da i argumentet om at det ikke er en menneskerett å få barn? Hvor er trøsten i det?
Fraggelhysa! Skrevet 18. september 2007 #2 Skrevet 18. september 2007 Hvis lillefraggel er homofil og ønsker seg barn når han blir stor, så blir jeg kjempeglad for at han vil gi oss barnebarn. Da skal jeg støtte på alle mulige måter for at han skal få det til.
Gjest Skrevet 18. september 2007 #3 Skrevet 18. september 2007 om min sønn er homofil,og vil ha barn skal jeg gjøre alt jeg kan for å støtte han....
ettie Skrevet 18. september 2007 #4 Skrevet 18. september 2007 Hadde støttet han!!! Kjempe koselig å få barnebarn kan jeg tenke meg...
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 18. september 2007 #5 Skrevet 18. september 2007 Jeg ville støttet de uansett. Er det ikke del av å være foreldre. Enn kan jo godt være uenig i en del ting, men støtte de uansett.
**¤¤** Skrevet 18. september 2007 #6 Skrevet 18. september 2007 Hadde støttet han og syns det er koselig at han vil gir meg barnebarn. Bedre at han blir homofil enn pedofil, kriminell, morder etc
fleXibel Skrevet 18. september 2007 #7 Skrevet 18. september 2007 Jeg vil støtte koseklumpen min i det som er. Så lenge hun er lykkelig Om hun skulle vise seg å være lesbisk og ønsker seg barn får hun min fulle støtte
NessaS Skrevet 18. september 2007 #8 Skrevet 18. september 2007 Storebroren til småtten er homofil. Om han vil ha barn en dag, så kommer vi til å gi ham full støtte. Vi vet jo hvilken glede det har gitt oss å få barn, hvorfor skal ikke homofile få oppleve den gleden?
Diva Muffin Skrevet 18. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 18. september 2007 Hehe, måtte le litt av denne. Av to vonder velger du homofil?
Pappas fultreffer :) Skrevet 18. september 2007 #10 Skrevet 18. september 2007 Jeg kommer til å støtte min sønn jeg også. Jeg syns faktisk homofile skal få samme rettigheter som heterofile jeg da. Når det gjelder ekteskap også.
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 18. september 2007 #11 Skrevet 18. september 2007 Jeg respekterer homofile/lesbiske på lik linje med heterofile. To kvinner eller to menn kan ta like godt vare på et barn som en mann og en kvinne kan!! Skjønner ikke problemet jeg altså! Er det, i mange tilfeller, bedre at barna blir kasteballer i et rettssystem, bor på gaten, eller på institusjon kanskje??? -da er det vel bedre å få lov til å bo hos 2 mammaer eller 2 pappaer som kan elske barna??? Når det gjelder mine egne barn så kommer jeg til å støtte dem 100 % dersom det skulle vise seg at de er homofile eller lesbiske:)
♥BergensJente m/ Keiser♥ Skrevet 18. september 2007 #12 Skrevet 18. september 2007 Om min datter eller sønn blir homofil, og ønsker barn, kommer jeg til å støtte de fullt ut.. Gleder meg allerede til å få barnebarn..=o)
suseduse Skrevet 18. september 2007 #13 Skrevet 18. september 2007 Da blir jeg kjempe glad!!! enkelte personer er ikke i stand til å ta seg av et barn, og burde ikke få, men selv om man er homofil kommer man vel ikke automatisk i den kategorien.. man kan være en fantastisk mor/far selv om man er homofil... herregud...
mammantilverdensbestebarn Skrevet 18. september 2007 #14 Skrevet 18. september 2007 Jeg ville da håpet at jeg tok feil ang mobbing. At undersøkelsene (om barn med homofile foreldre) virkelig stemmer. Ville nok vært bekymret for at dette barnet skulle bli mobbet da jeg vet hvor sårende det er, men ville selvføgelig ha støttet mine egne barn i valgene deres.
solstråle69 Skrevet 18. september 2007 #15 Skrevet 18. september 2007 Jeg ville støttet henne i hennes valg, selvsagt! Jeg kan da ikke forvente at hun vil ha alle de samme meningene som meg selv?? Når det er sagt, så håper jeg hun treffer sin drømmemann, sånn som jeg har gjort. ;-)
LegallyBlond Skrevet 18. september 2007 #16 Skrevet 18. september 2007 Barn som allerede er født BLIR vel ikke homofile, der ER vel homofile allerede...=) Men om det skulle vise seg at en av guttene mine er homofile så hadde jeg støttet dem 100% om de valgte å få barn, hadde nok også vurdert å være surrogatmor for dem om jeg ikke hadde vært for gammel. Tror mange av de som er så imot at homofile får barn enten hadde endret mening om barna deres viste seg å være homofile, og om de ikke endrer mening vil det jo klart gå ut over deres forhold til barna.
*bolla pinnsvin* Skrevet 18. september 2007 #17 Skrevet 18. september 2007 Selvfølgelig er jeg helt med på den. Vil jo ha barnebarn, for svingende! ;o)
Diva Muffin Skrevet 18. september 2007 Forfatter #18 Skrevet 18. september 2007 Er/blir homofil er en helt annen diskusjon. Jeg brukte blir fordi jeg klarer ikke helt å se at ungen min har en seksuell legning ennå, det er ikke greit å vite hvilken bås hun er i
camilla^ Skrevet 18. september 2007 #19 Skrevet 18. september 2007 Jeg hadde støttet mine barn om de hadde vært homofile, lesbiske, hetrofile, bifile for den sakens skyld. Det er ingen garantier for at en kommer til å like alle ens barn valg, og jeg kunne kanskje ikke likt mitt barns hetrofile kjæreste, men samtidig støttet det i det å få barn. Jeg villle hjulpet mine barn på det jeg kan, og det er det å være der for de. Enkelte ting må en svelge mange kameler for, for å gjøre det godt for ens barn. Jeg syns homofile skal ha samme rett som ett hetrofilt par til å få seg barn. Mange, alt for mange hetrofile par som aldri burde hatt unge. Så om en unge vokser opp med homofile foreldre ser jeg ikke noe galt i, vi lever i 2007. Men homofile foreldre har nok en litt større jobb med å oppdra sine barn, til å kunne takle litt mobbing og rare blikk fra omverdenen. Det syns jeg er synd, men jeg tror folk forandrer seg litt om om litt og at de homofile foreldrene klarer dette veldig bra. Så problemet nesten ikke blir synlig tilslutt.
LegallyBlond Skrevet 18. september 2007 #20 Skrevet 18. september 2007 Hehe... Forstår hva du mener =)
Gjest Skrevet 18. september 2007 #21 Skrevet 18. september 2007 jeg hadde selvfølgelig støttet han hundre prosent og elsket han om mulig enda høyere og støttet han gjennom alt som skulle komme på godt og vondt! Og barnebarn vil jeg jo gjerne ha:D
Diva Muffin Skrevet 18. september 2007 Forfatter #22 Skrevet 18. september 2007 Jeg ble ganske lettet over de fleste innleggene her. Å være en skuffelse for foreldre på grunn av legning må være grusomt, det unner jeg ingen. Det er ei her som håper dattera møter drømmemannen slik hun har gjort.. og på et vis kan jeg forstå det. Det er enklere å være heterofil, det er mindre fare for å bli dømt. Men håp..? For sin egen del? Det synes jeg er kvalmende. Jeg håper ungen min vokser opp og tenker med glede både på fortiden, nåtiden og fremtiden. At hun føler seg trygg, elsket og er optimistisk, enten hun liker jenter eller gutter. Vil hun ha barn, selv om det måtte bli med ukjent far, eller en mann hun ikke elsker utover vennskap, så skal jeg støtte henne og gjøre situasjonen så enkel som mulig for henne. Jeg lar medfølelsen for de som ikke kan få barn på den naturlige måten veie tyngst, hvor sårt det må være kan jeg ikke tenke meg. Så der har jeg ingen rett til å sette meg til herre over hva som er rett og galt.
snowstorm73 Skrevet 18. september 2007 #23 Skrevet 18. september 2007 Det er vanskelig å si så lenge man ikke er i den situasjonen. Ikke noe fasit fra meg.
solstråle69 Skrevet 18. september 2007 #24 Skrevet 18. september 2007 Snakk om å være dømmende... Jeg håper snuppa vår møter drømmemannen for sin egen del! Ikke for min! Herregud... Nå har diskusjonen nådd bunnen for min del.
firemerkersmør Skrevet 18. september 2007 #25 Skrevet 18. september 2007 Man støtter jo alltid sine egene barn, men det er noe annet enn å synes det er riktig samfunnsmessig. Har noe med å kjenne menneskene også. Hvis det var min unge ville jeg jo brukt alt for å hjelpe han. Samme måte med Mehmet saken også det. Er veldig imot det, men ville gjort alt for å redde min unge. men det er jo der debattene kommer inn. For å "redde" oss når vi ikke tenker klart fordi det kommer for tett innpå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå