Gå til innhold

Noen som har erfaring med Brio kombivogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er den god/stødig? Virker litt mindre enn Simo sin?

Falmer den?

Erfaringer mottas med stor takk :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var superfornøyd med min Brio kombi. Den var veldig stødig og god og trille, selv i ulendt skogsterreng. Vinter og snø var absolutt ingen problemer. Jeg vet ikke om den er mindre enn Simo sin, da jeg bare har erfaring med Brioen.

Det er kanskje litt liten bag hvis man skal ha voksipose oppi der, men småtten stortrivdes virkelig i den helt fra starten.

Skrevet

Har hatt Brio Kombi i 3 år og er kjempefornøyd.

Den er stødig og lett å trille og har kjempegod fjæring.

Den er mindre og nettere enn Simo sin vogn, og det er derfor vi kjøpte den - veier også en del mindre.

Vår har ikke falmet i trekket på 3 år iallefall, selv om den har vært ute i all slags vær.

Anbefales.

Skrevet

Den er god og stødig, falmer ikke og er litt mindre enn simo sin. Lengden på sittedelen er den samme, men bagen er kortere.

Det er kommet ett nytt understell nå (kompakt tror jeg det heter) som er enda lettere enn det tradisjonelle understellet. Da blir den en hel del lettere enn simo sin.

Fordelen med det "gamle" er at man kan få det med vendbart håndtak.

Simo-vognene er vind-og vanntette. Brio-vognene er kun vannavvisende, men også vindtett. Har likevel gått i øsende regn uten regntrekk uten at vognen er blitt våt innvendig, tørket fort har den også.

De fleste understellene til Brio har teleskophåndtak, blir litt mindre "slarkete" enn de som regulerer bare ytterste del av håndtaket, som på Simo-vognene.

Er godt fornøyd med vogna som babyvogn, sovevogn og vintervogn. Ellers synes jeg både simo og brio er tunge og klumpete vogner å bruke som sportsvogn.

Kjøpte en ny og lettere da ungen nærmet seg 1 år, det kommer jeg til å gjøre denne gangen også.

Vogna mi har holdt seg forholdsvis bra, bruker den til barn nr. 2 nå. Hadde nok holdt til en evt. 3.mann også.

Skrevet

Tusen takk for svar, dere!!! Høres jo bra ut dette :o) Syns den ser mindre ut, ja (har bare sett på bilder foreløpig) men i forhold til bagen gjør det ingenting. Jeg får jo desemberbarn, så det blir jo bare frem til våre den blir brukt, så tror størrelsen skal holde i massevis :o)

Skrevet

Jeg har januarbarn, og bagen holdt i massevis til vi begynte med sportsvogndelen. Angrer faktisk litt på at jeg solgte vogna for et år siden, men jeg hadde så lyst på en ny vogn og da måtte Brioen selges for å få penger til å kjøpe ny.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...