rødbrus jenta Skrevet 18. september 2007 #1 Skrevet 18. september 2007 Jenta mi på 1 mnd. har veldig sår rumpe. Har prøvd zinksalve,aloevera,pudder,potetmel men ingenting hjelper . Har også ligget en hel dag uten bleie, men det ser ikke ut til at det blir bedre. Smører med pure lan brystvorte krem akkurat nå, da ilskriker hun i hvertfall ikke når hun bæsjer, noe hun gjør hele tide, det stopper jo ikke, siver litt hele tiden. Er det noen som har gode råd???
Mmmmmmamman Skrevet 18. september 2007 #2 Skrevet 18. september 2007 Fadderbarnet mitt hadde samme problemet, alt løste seg da de begynte med en salve fra apoteket som heter "Barnesalve med salisylsyre". Vi arvet den etter henne, så vi har kun brukt den. Aldri hatt sår stump. Håper det ordner seg, kan ikke være noe kjekt for vesla, lykke til!
Gjest Skrevet 18. september 2007 #3 Skrevet 18. september 2007 Jeg har to ting som jeg har brukt på begge mine, og det har fungert helt utmerket. ALDRI vært såre rumper lenge. Prøv helt vanlig olivenolje. Den virker veldig bra. Ellers kan du prøve Weleda barneolje som du kjøper i helsekostbutikker. Begge disse er helt supre:-) Lykke til!
DiddiDaddi Skrevet 18. september 2007 #4 Skrevet 18. september 2007 Krystallfiolett funker veldig bra, det kan du kjøpe på apoteket. Det skal smøres på i noen dager, etter det ble jenta vår helt fin! Hun var fryktelig fryktelig sår en periode, og da brukte vi det kanskje tre dager, og etter det ble hun helt bra! Hadde sinksalve på i tillegg. Lykke til, håper hun blir bedre snart!
Anonym bruker Skrevet 18. september 2007 #5 Skrevet 18. september 2007 Kanskje hun har fått sopp? Da hjelper ikke zinksalve o.l Få HS til å se på det. Er rødprikkete.... Da må du ha soppsalve eller krystallfiolett til å pensle på, det hjelper med en gang;)
rødbrus jenta Skrevet 18. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 18. september 2007 Ja den salisylsyre salven har jeg prøvd å få tak i. Husker at søstra mi brukte den . Men de selger den ikke på apoteket og ikke i noen av butikkene her. Veit du hvor jeg kan få kjøpt den??
rødbrus jenta Skrevet 18. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 18. september 2007 Var hos HS i går . Hun sa det ikke var sopp.
Happy-32 Skrevet 18. september 2007 #8 Skrevet 18. september 2007 Har en salve som jeg fikk av en venninne som jeg syns er bra ved sår stump, den er fra Aco Baby (apoteket), den heter Talc salve. Da lille snuppa hadde sår stump var denne salva den eneste som hjalp på henne. Også må man selvfølgelig være forsiktig med bruk av våtservietter, mange stoffer i dem som kan gjøre stumpen mer rød. Du kan også tenke på bleiemerket du bruker. Noen bleier hat lotion som enkelte barn reagerer på og som da kan forsterke en allerede sår stump. Lykke til :-)
tulle82 Skrevet 18. september 2007 #9 Skrevet 18. september 2007 Hadde samme problemet med snuppa mi, hun hadde et åpent sår i rumpa. Kjøpte en salve som heter inotyol og den er helt super. Etter en dag var hun helt fin. Den kjøpes på apotek!
amee Skrevet 18. september 2007 #10 Skrevet 18. september 2007 Vi brukte mesoftkompresser når vi vasket han, og da bare m babyolje og vann, smurte me Aco Baby Talcsalve. Helt supert. Lykke til
mammaentil maren og jesper Skrevet 18. september 2007 #11 Skrevet 18. september 2007 Hei vi slet med det med førstemann vi brukte sebamed spesialkrem og den er fantastisk. bruk litt a-krem når hun ikke er sår. eller den er fin på sår stump
rødbrus jenta Skrevet 18. september 2007 Forfatter #12 Skrevet 18. september 2007 Takk for mange gode råd. Har aldri brukt våtservietter bare vanlig klut å vann. Vi bruker libero bleier uten lotion,prøvde pampers men hun ble veldig våt med dem. Men siden hun hele tiden har "noe " i bleien er det vel ikke så rart hun blir sår. Bruker 1 pakke med bleier på en helg ca 46 stk. å likevel greier vi ikke å holde stumpen rein. Virker nesten som vi bor på bade, Men det går seg nok til etter et par uker til får jeg håpe.
jennifer Skrevet 18. september 2007 #13 Skrevet 18. september 2007 Inotyol,som noen nevner over her,helt vanvittig bra, haddealdri klart meg uten. Lillemor var så sår, at litt av huden var borte,smurte på kvelden og dagen etter var det bra Bruker kun den kremen jeg,etter råd fra venninner som fikk barn før meg. Stakkars nurket,prøv den så skal du se hun blir bra,eller i allefall MYE bedre i mrg tidlig Klem fra Inotyoldiggeren
mammaentil maren og jesper Skrevet 18. september 2007 #14 Skrevet 18. september 2007 nå husker jeg litt mer. hehe er i ammetåke. jenta mi tålte ikke bleiene fra libero eller pampers. fikk kjempe sår, vi vurderte på å begynne med tøybleier men så var vi på lidl og så kjøpte jeg en pakke bleier der lidel sitt merke og sårene på rompa ble borte, brukt dem helt til nå og hun er 2.5 år.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2007 #15 Skrevet 18. september 2007 Har du prøvd Inotyol, det er egentlig en psoriasis/eksem krem, men går også ann å bruke på såre baker. Hungerer veldig mye bedre enn noe annet jeg har prøvd.
Mmmmmmamman Skrevet 18. september 2007 #16 Skrevet 18. september 2007 Jeg arvet min fra venninnen min, men skal høre med en jeg kjenner som jobber på apotek om hun vet. Fortsettelse følger...
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 18. september 2007 #17 Skrevet 18. september 2007 Smør jenten min hver gang jeg skifter på henne m noe som heter Petroleum Jelly fra Boots, er en slags barriere-salve...denne legger seg utenpå og beskytter huden, hun har aldri vært sår på de 8 ukene hun har levd Er hun litt rød innimellom smør jeg m sinksalve da, bruker den ellers ikke.. Krystallfiolett er supert for såre stumper, rett og slett helt fantastisk..Foreldrene mine brukte d på meg da jeg var liten..hadde melkeallergi som ikke ble oppdaget, og derfor mye diarè...ble seff veldig sår..husker jeg synes d var morsomt m lilla rumpe Håper jenta di kommer seg...
Nr-3-i-Magen Skrevet 18. september 2007 #18 Skrevet 18. september 2007 Vi bruker Aselli sårsalve de gangene hun er sår, den er veldig bra, kan kjøpes på apoteket.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2007 #19 Skrevet 18. september 2007 Det er viktig å forbegygge sårhet. Jeg smører et godt lag med zinkzalve på hver gang jeg skifter bleie, slik at den beskytter mot avføringen. Snuppa mi har nesten bestandig bæsj i bleien, og jeg har sett på det som en nødvendighet. Hun har aldri vært sår og er nå 2 måneder. Hun fikk til og med skryt hos legen for at huden hennes var få fin. Bare et godt råd, om du ikke allerede gjør det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå