Gå til innhold

jeg mister så mye hår!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

andre som opplever dette?

vesla er snart 3 mnd, og jeg fullammer.. vet ikke om det har noe med saken å gjøre?

Sist jeg røytet så utrolig mye, var da jeg ble gravid..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er helt normalt å miste hår når du ammer. Er hormonene i kroppen som gjør det- har hørt at det ikke har noe med ammingen å gjøre. Du vil miste mye hår frem til ca. 6mnd.. Da stabiliserer det seg. Jeg begynte og å miste sykt med hår da småen var 3 mnd, men nå er han 6mnd og det er så og si tilbake til normalt.. Heldigvis. Så ta det helt med ro, er normalt..

Skrevet

Har ikke noe med ammingen å gjøre. Mister sinnsykt med hår jeg også, og ammer ikke. Er hormonforandringer i forbindelse med svangerskap og fødsel som gjør det. Kjøpte meg en shampo hos frisøren jeg, funka som bare det den. Husker ikke navnet men den var fra kerastase (skrives det slik??)

Skrevet

Jeg også!! Redd jeg kommer til å bli skalla hvis det fortsetter... :-o

Dusjen går jo tett etter bare EN dusj =(

Skrevet

Jeg røyta noen helt vannvittig de første mnd etter fødsel!!! Kunne dra av en nevne med hår etter hver hårvask og sluket i dusjen måtte tømmes for hås flere ganger i uka så ikke det skulle gå tett.... Det lå lange brune hår over hele huset!! me etter mellom 5 og mnd så begynte jeg å røyte mindre.Nå er mini 7 mnd og jeg røyter vel nesten bare normalt tror jeg!!

Tror det er veldig vanlig å røyte i forbindelse med amming!

Skrevet

jammen det var flott, takk skal dere ha!

herligheten, vesla her får jo så fort hår i munn og hals, feks, for hun napper jo ut svæære håndfuller med hår, og det er hår over aalt...

Skrevet

Må bare få si det en gang til. Røyting etter fødsel har ikke noe som helst med amming å gjøre.

Prøv den shampoen du, er kjempebra! Har flere venninner som har prøvd den og alle er fornøyde med den.

Skrevet

Godt å se at jeg ikke er den eneste... :o)

Føler hodet har blitt en kilo lettere pga alt håret som har ramla av!

Skrevet

Sånn var jeg også etter at jeg hadde født sist gang - mistet masse hår mens jeg ammet - er helt normalt. Gjør heldigvis ikke det denne gangen;o)

Skrevet

Ja det er veldig naturlig at man mister hår mens man ammer da det skyldes hormoner etter svangerskap og fødsel, men det kommer ikke av selve ammingen som sagt. De som ikke ammer mister like mye hår.

Skrevet

HAr samme problemet jeg, har vært slik i 2 mnd. Håper det går over snart.. Så tynt hår som jeg har nå har jeg aldri hatt før.

Skrevet

jeg har ALDRI røytet så mye før, begynte vel da lillegutt var et par måneder gammel, pågår fortsatt, han er snart 8 mnd nå. Har måttet klippe håret en god del, nå er det akkurat sånn at jeg får samlet noe i en hestehale. Det var så ekkelt med laaange hår som ble til små hårballer i senga:) sluken gikk tett på badet i går, mannen min dro opp en hel hårmanke, har aldri sett noe så ekkelt nedi en sluk før. ÆSJ!

Skrevet

Godt at det ikke bare er meg! Synes også at håret er vanskelig å stelle, ser liksom litt pjuskete ut, selv om jeg er relativt nyklipt...

Den shampoen fra Kerastase - var det en volumshampo, eller var den mot håravfall eller...?

Skrevet

Ja, det er mulig - jeg vet bare at da jeg sluttet å amme sluttet jeg å miste hår:o) Bare de av mine venninner som ammer har mistet hår, så jeg trodde det hadde med det å gjøre...men mister ikke noe nå, som sagt, og ammer bare;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...