Gå til innhold

50 % sjukmeldt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

i en butikk. 100% er 6 daga i veka, med tunge løft. So når bekkenløysinga kom, hadde eg ikkje noke valg. I tillegg har eg 15 minutt å gå før eg kjem meg på jobb. (har ikkje sertfikat..) Blir sleten faktisk før eg e komt på jobb.. hehe.. men men, eg får sitte i kassa en god del. Men no jobba eg slik at eg har 3,5 timers arbeidsdag, føler eg går til jobb og so heim igjen me en gang. Men er sliten etter 3,5 tima. So no lure eg på ka dere ville ha gjort.. ville dere jobba slike daga (3,5 tima) eller ville dere ha arbeidd annkvar dag? Ha en dag å "komme" seg på.. ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke prøve begge deler? En uke med halve dager og en uke med halv uke?

Skrevet

Hei, har nettopp blitt sykemeldt 50% selv. (I mitt tilfelle hadde blodtrykket steget en del, ut fra det som har vært normalen for meg, pluss at jeg er sliten.) Jeg har tenkt å ta fri hver onsdag, og så jobbe kortere de andre dagene. Rett i underkant av 5 timer om dagen blir det vel i gjennomsnitt de andre dagene. Tror det skal bli deilig å stykke opp uka litt.

Skrevet

jeg er 50% sykmeldt. jeg jobber ca 1 mil unna, og det tar 15 min å kjøre hver vei (ca 30 min tur/retur). tenkte at når jeg først er på jobb, er jeg på jobb. jobber da 3 dager en uke, 2 dager neste uke, 3 dager uke etter det igjen, osv. det fungerer fint. har ikke fysisk krevende jobb, hadde jeg hatt det ville det kanskje vært enklere med kortere dager i stedet

kan du ikke snakke med sjefen om du kan slippe unna de tyngste oppgavene, sitte mer i kassa f. eks?

Gjest Lenchen med jente i magen
Skrevet

Jeg har også bekkenløsning og 50% sykemeldt. Min fysioterapeut anbefaler meg på det sterkeste å jobbe kortere dager, fordi da unngår jeg å slite meg fullstendig ut de dagene jeg er på jobb. Nå har jeg måttet jobbe hele dager denne og neste uke pga vikarordningen ikke går opp dersom jeg jobber halve dager, så min sjef har anbefalt meg å gå over på svangerskapspenger pga at bedriften ikke klarer å drive forsvarlig dersom jeg skal gå kortere dager. Jobber i barnehage, så det er pga sikkerheten til barna at det må bli sånn. Når jeg går over til svangerskapspenger så kan barnehagen ansette en person til i min stilling (100%), og jeg kan komme og gå som jeg selv vil, og allikevel få 100% lønn fra trygdekontoret. Det tjener både jeg og barnehagen på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...