mirredutt Skrevet 18. september 2007 #1 Skrevet 18. september 2007 Vi trenger større plass og har begynt letingen etter en større plass å bo. Bor i Bærum nå, men har ikke råd til noe større bolig her. Mannen jobber i Oslo så vi vil ikke flytte så veldig langt unna. Har sett litt på leiligheter/hus i skedsmo-området og der er jo ikke prisene helt avskrekkende. Hvordan er det å bo der? Tenker på miljø, barnehagetilbud, fritidstilbud osv. Trives så godt i bærum, men innser at vi må ut av kommunen skal vi få oss et større krypinn.
Diva Muffin Skrevet 18. september 2007 #2 Skrevet 18. september 2007 Der har jeg bodd! På toppen, i legolandsbyen!
Gjest irismor Skrevet 18. september 2007 #3 Skrevet 18. september 2007 Har selv bodd på Holt/Vestvollen. Jeg trivdes sånn passe, fint sted og bo men var andre årsaker til at jeg ikke trivdes. Skedsmo kommune har ikke full barnehagedekning, desverre ganske lange ventelister. Ikke så ille priser på H/V men husleiene er ganske stive.
Diva Muffin Skrevet 18. september 2007 #4 Skrevet 18. september 2007 Det er tett og mye flystøy i området. Du blir ganske avhengig av bil eller buss...noe jeg ikke trives med. Men det er bare 20 minutter inn til Oslo med buss, det er absolutt et pluss hvis man jobber der.
Mille** Skrevet 18. september 2007 #5 Skrevet 18. september 2007 Holt vestvollen ligger på Skedsmokorset, og det er ikke akkurat en flott plass da. Har bodd i Tæruddalen på Korset, syns selve boområdet er fint, det er et flott turområde der og idrettshall på boområdet, barnehage er det også der, men som sagt så er ikke Korset mye å trakte etter. Skulle jeg bodd på Korset ville jeg nok valgt Tæruddalen framfor Holt vestvollen. Brånåsen er også fint, ligger i høyden mellom Holt vestvollen og Tæruddalen, men dyrt! Korset ligger nært motorveien så Oslo blir jo veldig tilgjengelig da. Helst ville vi bo på Lillestrøm, men der er det uoverkommelig dyrt, ihvertfall for oss. Fikk barnehageplass på Skedsmokorset, men mange andre fikk ikke. Lykke til med valget. Vi flytter derfra pga at hele familien bodde på en helt annen kant av landet, ville tilbake til dem. )
Kosel Skrevet 18. september 2007 #6 Skrevet 18. september 2007 Gjerdrum som ligger bare ti min lengre nord fra skedsmokorset er veldig fint - og har full barnehagedekning - (så godt som hvertfall...lurer på om det er tre unger på venteliste nå...men det er fordi de vil inn i en spes. barnehage tror jeg..) Veldig flott plass å vokse opp på.
Gjest Skrevet 18. september 2007 #7 Skrevet 18. september 2007 Har du sett på Sørum..? Her er det fint....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå