Gå til innhold

Hvor mange barn har du og hvor mye jobber du??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber 75 % ute, og er 25 % hjemmearbeidene. Dvs at jeg tar unna det meste av husarbeidet her hjemme, sånn at vi kan kose oss i lag når vi alle er samlet. Har forresten 2 barn på 9 år og 2 år. Mannen min jobber fulltid, og overtid noen ganger, i tillegg reiser han av og til, ikke ofte, men innimellom. Her ser det stort sett strøkent ut (leker er ikke rot), men hadde jeg jobbet mer enn jeg gjør hadde det sett værre ut. Syns ikke det er spesielt mye stress i hverdagen sånn som vi har det nå. :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har to barn på snart 2.5 år og 7.5 år.

Mannen jobber (minst) 100%.

Jeg har fulltidsstudier (slutten av jusstudiet, så ganske tungt) og 50% jobb ved siden av..

Synes det er ganske tungt, ja.. Vi har ikke vaskehjelp, ingen familie som kan avlaste eller lign. Så nei, det er ikke alltid strøkent hjemme hos oss, for vi prioriterer heller å bruke tiden sammen når vi har fritid... Så det samler seg litt opp, ja:-p

Skrevet

Permisjon nå da, men.

Har 2 barn, ei på 5 og en på 4,5 mnd. Jobber 100%, far jobber 100% pluss overtid hver dag fra januar-juni

Skrevet

Vi har et barn på 2 år. Jeg jobber 40 %, opp til 50 % når snuppa får 3 dager i bhg neste år.

Ønsker ikke å jobbe mer enn 50 % før snuppa begynner på skolen, føler jeg får med meg "litt av alt" på den måten.

Skrevet

1 barn på 2 år med full bhg plass.

Jeg jobber ca 80 % og går på skole i tillegg. Huset ser noen ganger helt jævli ut - andre ganger bra. KOmmer an på om jeg unner meg en fri dag fra husarb. eller ikke det. En fridag betyr slagmark!

Skrevet

Har 2 barn.

3,5år og 2år, jobber 100%

Skrevet

To barn.

En på snart 7 og en på 17 mnd.

Har for tiden permisjon fra en del av min stilling som utgjør 80% som hjelpepleier.

Jobber kun 34% på kveld og held.

Er derfor hjemme på dagtid:o)

Skrevet

Her har vi 4 barn på 7 år,5 år,16 mnd og 8 uker:)

Jeg jobber ikke fordi det rett og slett blir å jobbe for å ha ungene i barnehage og SFO.....Bortkasteede penger kaller vi det her.Planen er at jeg skal begynne å jobbe kvelder 3 ganger i uka etter nyttår.

De 2 eldste går halv plass på SFO og barnehage,men det er KUN for at de skal få leke med barn på egen alder.

Ellers så er mannen min akkurat ferdig med mange års studie og har tatt på seg en vikarjobb frem til han får kommet igang skikkelig (skal begynne for seg selv....)

Etterhvert går det nok som smurt.....:)

Hvordan det ser ut hos os...hmmm....antagelig som hos de fleste andre med 4 barn og som ikke har hushjelp:)

Skrevet

har snart 3 barn og vi jobber begge 100%. Mannen min jobber vel egentlig endel mer, men er blitt flinkere til å ta ut plusstiden sin som ferie/avspasering innimellom:)

Når nr 3 begynner i barnehage, er planen at vi begge skal gå ned til 90% stilling, dvs at vi har en dag fri annehver uke. Denne dagen skal brukes til å gjøre unna praktiske ting som husarbeid, handling osv!

Vi skal også investere i en vaskehjelp!!

Skrevet

Jeg har 3 barn og jobber vanligvis 80% stilling, den siste måneden har jeg derimot jobbet 100% pga andre har vært syke. Og vet du, det merker jeg at sliter på.

Har jo brukt de fridagene på å vaske og ordne hjemme, eller handle hvis det har vært noe som måtte ordnes. Så nå denne måneden har jeg noen ganger gått rett fra jobb til å handle dress, sko osv. til ungene for så å komme hjem til lekse oppfølging, legging og bretting av tøy og andre ting. Da merker jeg at jeg blir mer sliten.

Er meg som gjør det meste hjemme også, så av og til så føles det ut som om jeg har 150% stilling selvom den faktiskt "bare" er 80%.

Det som hjelper meg er organiseing, organisering og Organisering.

Har blitt veldig flink til å planlegge og gjøre ting så fort som mulig slik at de ikke blir samlet opp. Så her ser det ganske ryddig ut av en 3 barns familie å være, men det er kun fordi at jeg stadig rydder unna. Og at jentene mine har blitt flinke til å rydde rommene sine eller hjelpe til etter behov.

Mine er 3,5 og snart 9 år.

Skrevet

Jeg har to barn snart 3år og 1år.Jobber 50%aften mannen min jobber 100% + diverse verv i forbundet ol.Kunne aldri tenke meg å jobbe mere nå. Da får jeg tid til husvask og diverse utenom. Viss du kjøper butikken blir det vel bare mer jobbing på deg. Da bør du iallefall skaffe deg vaskehjelp som kan ta unna det meste i hjemmet=)

Skrevet

Har 1 barn

Gubben jobber 100% natt

Jeg jobber 75% turnus..

Ser sånn passelig ut her, helt normalt til å ha småbarn i huset..

Skrevet

2 barn (16 mnd og 3 år), begge jobber 100 % og pender 4,5 mil hver vei. Det blir lange dager, ja....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...