Isilra Skrevet 18. september 2007 #1 Skrevet 18. september 2007 Hei, Jeg trodde at når babyens hode festet seg, så ville den synke lenger ned og gi bedre plass til lunger og "organer"? Uansett, jeg er plaget med (spesielt når jeg skal sove for kvelden) at all maten føles som ligger helt i halsen, og plutselig "gulper" jeg uten forvarsel. Føler meg konstant som at jeg skal kaste opp når det er sånn, og det er vanskelig å prøve å sove :/ Noen som har tips for dette? Glemte å spørre legen ved sist undersøkelse..
meg & mine små Skrevet 18. september 2007 #2 Skrevet 18. september 2007 Melk hjelper. Drikk når du kjenner det kommer, lindrer godt.
Isilra Skrevet 18. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 18. september 2007 Jeg drikker kakao.. burde vel ha samme effekten? Men det hjelper ikke.. Pleier alltid drikke en kopp kakao før jeg legger meg om kvelden. Er så sær at jeg ikke liker melk. :/
Isilra Skrevet 18. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 18. september 2007 Å? Hjelper det? Da skal jeg prøve det!
ღPrinsesse&Prinsemammaღ Skrevet 18. september 2007 #6 Skrevet 18. september 2007 heia. jeg har ikke sure oppstøt, men jeg har en inni h... halsbrann:) helt pyton når jeg legger meg og frem mot i fem tiden, da gir det seg for da er det liksom noen timer siden jeg har spist.. men jeg bruker flytende gaviscon mot det, og det funker.. legger seg som ettt lokk på spiserøret. spurte legen om man kunne ta for mye av det, men det var bare å svelge unna:)
storkenerpåvei. Skrevet 18. september 2007 #7 Skrevet 18. september 2007 GAVISON ta dette etter at du har spist.fåes resept fritt på apoteket i flytende form.tas etter mat.det legger et "lokk" på mage sekken og fjerner alle problemer
Isilra Skrevet 18. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 18. september 2007 Takk for råd! Skal notere meg det
*Lenn* :-)) Skrevet 18. september 2007 #9 Skrevet 18. september 2007 Jeg har brukt en dyne under puta mi for å bygge opp slik at jeg ikke ligger flatt, men på skrå oppover om natten. Synes dette hjalp veldig bra og har ikke hatt noe plager i det siste
storkenerpåvei. Skrevet 18. september 2007 #10 Skrevet 18. september 2007 ja..så ikke at en til hadde annbefalt dette.... derfor ekko!
Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 18. september 2007 #11 Skrevet 18. september 2007 GAVISCON GAVISCON OG GAVISCON IGJEN Har både prøvd sugetabletter og flytende, men personlig synes jeg at sugetableter holder sure oppstøtt borte lenger. Kjøp det på apoteket det funker
meg & mine små Skrevet 18. september 2007 #12 Skrevet 18. september 2007 Kakao hjelper ikke, det inneholder jo sjokolade som kan forårsake sure oppstøt/halsbrann. Sjokolade og andre fettholdige produketer bør en holde seg litt unna for å unngå problemet.
Mamma'n til 2 Skrevet 18. september 2007 #13 Skrevet 18. september 2007 Jeg har en flaske med club soda stående ved sidan av senga. Små slurker hjelper meg.
barnnr.2 Skrevet 18. september 2007 #14 Skrevet 18. september 2007 novalusid, fås på apoteket og love hearts som fås i dagligvare butikken
Anonym bruker Skrevet 18. september 2007 #15 Skrevet 18. september 2007 Krem is (båtis har vært en reddende engel for meg) Melk Gavison (Vet ikke om den funker, men legen anbefalte det) Og holde seg unna sterk mat eller mat man får sureoppstøt av.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2007 #16 Skrevet 18. september 2007 Gaviscon-tablettene hjelper ikke meg. Prøver å spise minst mulig om kvelden og drikker biola før jeg legger meg. Tar med et lite glass på senga også. Føler at biolaen hjelper iallefall. Hvis det ikke går over må jeg sitte oppreist i senga til jeg sovner. På dagen går det stort sett over av seg selv, men halsbrannen kommer med en gang etter frokost. HATER halsbrann. Syntes titralac hjalp men de på apoteket anbefalte gaviscon isteden. Har hørt at love hearts hjelper også, men har ikke prøvd.
TPM m/baby i magen Skrevet 18. september 2007 #17 Skrevet 18. september 2007 Link tabletter hjelper veldig bra¨på meg.
Amy85 Skrevet 19. september 2007 #18 Skrevet 19. september 2007 Graviscon (flytende) hjelper, men igrunn ikke så lenger. Det var mer effektivt på meg tidligere i svangerskapet enn nå. Nå bryter halsbrannen gjennom ALT virker det som Dessuten smaker graviscon PYTON og jeg brekker meg hver gang jeg drikker det, og må alltid skylle munnen lenge etterpå for å få bort limsmaken av drikken. USJ!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå