Gå til innhold

Noen som har hørt om dette setet ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bimbofix ???

Det kommer bra ut i test, og er både fremovervendt og bakovervendt - festes med Iso fix. Vurderes sterkt til nestemann, siden det er svært få bakovervendte iso fix stoler på markedet desverre !

Alternativert er fremovervendt HTS iso fix sete - men vil ikke det heller.

Det eneste jeg undrer med over er at det selges på Mekk butikkene i Bergen (samme "billig" konsept som Clas Ohlson etc) Men også på merkeforhandlere som BMW og Skoda. Det er jo et relativt ukjent merke, men er med på tester gjort av forbrukerrådet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke hørt om det, men det høres jo supert ut at du kan snu det. Det var jeg på leting etter, men endte opp med akta graco duologic med isofix. Fant ingen isofix seter som kunne snues begge veier, rart at det ikke er kommet flere nå som isofix er standard i alle nye biler.

Skrevet

Ja jeg håper det kommer.

Du finner setet om du søker på bimbofix på kvasir, det oppnår karakteren Bra både fremovervendt og bakovervendt.

Det er jo en stund til babyen (som kommer i januar) vokser ut av babysetet, så jeg håper det blir litt mer å velge mellom på iso fix fronten. Det blir ikke aktuelt å kjøpe noe annet.

Siden vi har babystol, er ikke Akta duologic aktuelt, i tillegg tar det litt stor plass. Må få plass til pappaen i bilen også, og han er laaang !

Skrevet

Da ville jeg ha ventet, det kan skje mye på den tiden. Det er vel kanskje et år da til du må bytte ut setet?

Brutax fix-way er jo et alternativ. Men isofix-basen er ganske dyr og så er det kun bakovervendt.

Skrevet

Har kikket på den, men den tar visst stor plass - og ifølge brukere på et av de andre forumene har den ikke så god fasong til barnet, og kommer dårlig ut i test.

Jeg har god tid, men det er greit å orintere seg litt :-) Koselig det. får håper produsentene får rumpa i gir og følger opp anbefalingene med bakovervendte iso fix seter.

Skrevet

Bimbofix har gjort det veldig bra i tester, men blir rådyrt å bruke med to baser... Jeg ville heller kjøpt et rent bakovervendt isofix-sete og så heller kjøpt en beltestol med isofix når setet en gang skal snus, det blir billigere, og er bedre når ungen skal sitte fremover :-) Anbefaler Duologic, den gjør det knallbra i tester, er trygg, solid, tar liten plass og er utrooolig enkel å montere, har det selv og er kanonfornøyd!

Synes også det er utrolig synd at produsentene setter profitt foran sikkerhet og produserer rent fremovervendte isofix-seter i stedet for bakovervendte, men det er nå dessverre sånn at det er aaaaalt for mange som kjøper dem, og da vil produsentene først og fremst tjene penger... :-/ Særlig gjelder dette HTS, synes det er helt elendig at et helnorsk firma ikke setter mer fokus på sikkerhet, skikkelig dobbelmoral! Se f.eks. på Akta Graco og Britax, to svenske firma med massevis av utvalg i seter..!

Skrevet

Leste ikke igjennom tidligere innlegg, så fikk ikke med meg at du hadde babysete ;-) Men ville sett på Duologic uansett jeg..! Det er utrolig langt i ryggen, gutten min på 4 får fint plass..!

Skrevet

Nei, er det som er kjipt, du kjøper setet og så må du ha to ulike understell..! :-/

Skrevet

Ser egentlig ikke helt problemet med å kjøpe et rent bakovervendt isofix-sete og så gå over til fremovervendt når det evt må bli nødvendig? Hvorfor MÅ setet være kombisete egentlig..?

Skrevet

Det må ikke det så lenge han kan sitte i det til han blir 15 kg / 2-3 år og kan gå over i pute med rygg sete.

Duologic har vi sjekket ut, og det blir for svært, Britax fixway holde rikke mål.

Det var der Bimbofix setet kom inn i bildet.

Men problemet er at vi har to barn, og da også to bilstoler. Sambo er kjempelang, og for å kunne sitte foran / kjøre på en sikker måte - kan ikke bilstolen ta så stor plass. Vi hadde bakovervendt HTS izi kid sete til jr når han var mindre, men det tok for stor plass.

Skrevet

Har dere prøvd Duologic i bilen? Det er jo ikke svært i det hele tatt..! Vi har hatt det i VW Polo og Nissan Micra, og sambo er 193 cm lang..! Fixway kjenner jeg ikke til, men det har gjort det bra i tester i Sverige og Finland, Bimbofix har jeg ikke sett i virkeligheten heller..!

Vi har også to barn, har Britax Two Way Elite bakovervendt til størsten og Duologic til minsten, har ikke en stor bil, men plass i massevis, både til mini-meg og mega-sambo, hehe..! Men tror uansett det er lurt å ta med bilen i butikken og prøve, dere har jo uansett kjempegod tid på dere til å finne et bra sete som passer dere da :-D

Skrevet

Det er nok det vi kommer til å gjøre også. Jeg har ikke prøvd Fixway, men på et av de andre forumene ble dette setet slaktet. Fant også en test der de stengene på basen hadde gått gjennom seteryggen. I tillegg tar det stor plass :-)

Sambo mener vi skal ha minstemann fremovervendt i et iso fix sete når han vokser ut av babystolen, men det vil jeg egentlig prøve å unngå. Det er derfor vi må finne en løsning som gjør at det er god plass til alle mann.

Skrevet

Uff ja, det ville jeg også absolutt prøvd å unngå..! Du får vise han litt kollisjonstester og sånn da, så endrer han sikkert mening :-) Lykke til med valget da - og med svangerskapet ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...