Gå til innhold

Hvilken bil er liten, snerten, rask og bruker diesel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gleder meg til jeg går opp i 100% stilling, da skal jeg kjøpe meg en snerten "kjøre på matpakken" bil. :D Synes BMW 1 serie er råkul, men den er er bensinbil..

Golf highline? Noen med erfaring?

Mannen må kjøre stasjonsvogn, hehe "konebilen" :D Siden han henter og bringer lillefraggel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en liten mercedes a-klassen disl bil som nr 2. Ser kul ut og er har veldig lavt forbruk. Vi får til og med barnevognen i bagasjerommet (teutonia). Vi er i alle fall godt fornøyd;)

Lykke til i bilvalget!

Skrevet

Ja, "think outside the box" hehe..

Men den virker utrolig liten baki?

Skrevet

Dagens gode nyhet til deg... Du får jo BMW 1- serie med diesel.... :o)Både 118, 120 og 123 får du som diesel.

Ellers er Golf Highline både IV (hvis du skal kjøpe brukt) og V, er superfine som TDI. Du får de helt fra 105 hk TDI (som er et super godt og drivstoffgjerrig alternativ) Ellers får du også Polo som TDI, men den blir kanskje i minste laget...?

Skrevet

Men er ikke BMW diesel ganske mye dyrere enn bensin utgaven?

Golf er nok kanskje det jeg ender på, ja. Vi har Wolksvagen passat og er storfornøyd med den. Polo blir litt liten synes jeg. Det hender sikkert at lillefraggel må kjøre med meg og da vil jeg helst ha plass til noen småting.

Skrevet

Hvis LITEn er stikkordet, og du stort setts kal bruke den alene ( i hvert fall ikke med små barn), så anbefales SMART (med dieselmotor). VI har en 2000 modell, bensin. Selv den burker jo lite, og den er superpraktisk når man kjører i byen..

Eller så er jo EL-bilen Buddy enda bedre nesten. Vi skal bytte ut SMARTEn vår med en sånn etterhvert tror jeg.. Da slipper man veiavg (dvs du betaler 350 kr elle rnoe), slipper bomring, kan kjøre i kollektivfelt ++++. Sette i støpselet, og du har full tank :o)

Når det gjelder andre "små" biler, så er min personlige drøm en RØD Beetle Cab.. sukk!!! :o)

Skrevet

Golf er et supert alternativ. Sevfølgelig er denne også dyrere med diesel (det er alle biler, det avhenger mest av avgifter, hvilket har blitt litt bedre det siste året..) men du får en grei bil til en overkommelig pris. Om du kjøper golf IV (fra 98 mod til 04 mod) så kan du få en fin highline med TDI til rundt 150 tusen vil jeg tippe ( årsmod rundt 00)

Vi har Golf Highline 00 mod som bil nr. 2 (med bensin da) og jeg er kjempefornøyd.... Det er helt ok bakseteplass til et barn i bilsete og det er bagasjeplass nok til at man kan få med alle handlevarene hjem... ;o) Driftsikker og veldig god å kjøre er den også :o)

Skrevet

Foreldrene mine har en splitters ny golf. Den er skikkelig fin og bruker aktisk ganske lite diesel, men tror ikke selve bilen var så rimelig...

Skrevet

Golf er slett ikke så dyrt det ;o)

Bygget en på Volkswagen siden og kom ut med dette.... (tok med litt av det jeg syntes var det "MEST NØDVENDIGE" utstyret...

Eks:

Golf

Comfortline

105 hk dpf 4d comfol 5g 249 290

Sort magic perlef. 2 750

Anthrazit

Climatronic 4 000

Xenonlys 11 000

Lys&sikt golf 1 800

Usb integrasjon i midtarmlene 2 000

Mørkere ruter si/bak lys absorber. 2 400

Stor kjørkomputer med utv.tekstfelt 600

Frakt og leveringsomkostninger: 7600

Pris: 281 440

Løp og kjøp... hehe ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...