Gå til innhold

Noen med gode tips mod vonde hender?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hendene mine har hovnet opp i løpet av ett par dager. Har ikke fått sovet på 6 netter, det verker som bare det. Jeg er i uke 33.

Jordmor mente at jeg har fått noe tunell syndrom eller noe sånt.

Er det noen her som vet hva jeg kan gjøre for å lindre smerter???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg lurer på om dette er noe det er veldig effektivt å sette nåler mot. altså akupunktur eller refleksologi. vet ikke helt hva tunell syndrom er, men snakket med naturterapauten min for lenge siden om dette, for jeg hadde problemer med at venstre arm dovnet bort og hovnet opp. jeg kunne ligge på den uten å merke det, og når jeg tok på armen, kjentes den bare ut som en oppblåst gummihanske. jeg hadde ikke følelse i armen, og kunne ikke bevege den. dette var på begynnelsen da jeg var gravid. jeg fikk en behandling, så har det vært helt bra;)

hørtes jo ikke helt ut som det problemet du har, men det er kanskje verdt et forsøk? ellers kan du jo prøve å smøre deg inn med kjølende krem?

Skrevet

Jeg kan desverre ikke hjelpe deg, men kan du hjelpe meg ? :-) Er du sånn stiv i fingerleddene ? Jeg er veldig stiv om morgenen, og det er veldig vondt å røre dem. Men etterhvert som jeg begynner å bruke fingrene etter jeg har stått opp, så blir det bedre. Men kjenner jeg er fremdeles stiv, og de føles tjukke. Dette er vel vann i kroppen....

Skrevet

Jepp fingrene er vonde og tykke, det er helt forferdelig å bevege dem men hos meg er det gjennom hele dagen. Det blir ikke bedre utover dagen. Dessuten så verker hele høyre armen konstant.

Jobber med data og jeg klarer så vidt å skrive på tastaturet :(

Nå har jeg bestilt time hos kiropraktor, for å se om de kan hjelpe. Har hørt at de er flike med det

Skrevet

Hei Tiger-baby i magen.

Jeg har akkurat samme problemet, jeg er nå 35 uker og det er blitt kjempe masse verre de siste ukene. I natt har jeg sovet maks 1 time, og dette går ikke lenger. Jeg sitter faktisk akkurat nå på vent for å bestille time hos fastlegen, for dette funker bare ikke lenger.

Jeg jobber også med data, men om dagen er ikke mine SÅ ille som om natten, dette fordi man beveger de mer.

Men om natten er det helt håpløst, det verker som besatt, og i hele hånden, men spesielt i fingerleddene mine, og jeg må henge med armen, massere den, og det prikker og verker, jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.

men det kan ikke fortsette slik frem til fødsel hvertfall, for da kommer jeg til å være utslitt før den starter...

Kan ikke du være så snill og komme med en tilbakemelding når du har vært hos kiro, hjelper det, skal jeg løpe til en jeg også.

Skrevet

Ja, dette er kjedelige greier. Har ikke så mye smerter, bare av og til om nettene, men har lite følelse i de pølsete fingrene. Mange trykkleif når jeg skriver, ja.

Det skyldes vistnok at man får hevelse / ødemer i hendene og da presser det mot noen nerver i håndleddet.

Eneste rådet jeg har fått, er å føde.. litt deprimerende om man har lenge igjen.

Ellers er jo et av tipsene for å ungå ødemer å drikke mye vann og unngå salt, kanskje dette også kan hjelpe i håndleddene våre?

Skrevet

Jeg er på jobb, men i dette bygget er det en kiropraktor som har tid til meg 12:20. Så etter at jeg har vært der vil jeg komme med tilbakemedling. Jeg er villig til å prøve alt.

Jeg har vært oppe siden 01:30 i natt og nå er jeg helt utslitt, men jobbe må jeg

Skrevet

Jeg fikk legetime rett etter jeg la inn innlegget her...

Han mente det var ødem, altså vann som presser på nerver i hånden og eller nakken.

Jeg ble faktisk sykemeldt frem til jeg skal ut i permisjon. Men gudsjelov så ha rjeg en så fleksibel jobb at jeg kan jobbe hjemmenfra, for det hadde vært uaktuelt å slippe alt nå, er så masse som skal fikses før jeg skal ut i perm :-)

Men han gå åmeg også henvisning til fysioterapeut med akupunktur, så i morgen skal jeg ringe rundt og prøve å få en time, som legen sa, det er ikke sikkert det hjelper, men er jo verdt ett forsøk...

Og grunnen til at han sykemeldte meg var fordi jeg måtte hvile og slappe av slik at jeg ikke var totalot utslitt når fødselen starter... Godt poeng kanskje :-)

Skrevet

Hei Tiger-baby ! Hadde også vondt i høyre hånden min og var nummen og hovent. Ble sykmeldt for 4 uker siden (pga. ribbeinsbrist) og plutselig ble hånden bare bedre og bedre og nå kjenner jeg ingenting igjen. Jobbet også hele dagen med datamaskinen.

Skrevet

Jeg har vært hos kiropraktor og tror faktisk at jeg skal få sove i natt. Det er fortsatt vondt hele tiden og det prikker men bedre enn siste uka.

Jeg er ordentlige pølsefingre nå så det er nok all vannet som er kommet over natta som gjør det.

Skrevet

Det er nok carpal tunnel syndrom du har fått -ganske vanlig å få på slutten av svangerskapet.

Noen leger/kiropraktorer anbefaler at man bruker skinner på hendene om natten.

Jeg fikk disse plagene da jeg var ca 14 uker på vei -nå sitter jeg her med nyoperert venstre hånd (operert i går). Den høyre ble operert for 8 uker siden og det ble en helt annen verden for meg etter det (hadde mye smerter i høyre hånden).

Legene sier at disse plagene vil forsvinne 1-5 mnd etter fødselen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...