Gå til innhold

Brystbetennelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kjennes det, og hva kommer det av? at man pumper/ammer forlite?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ømt og vondt bryst, deretter blir det rødflammet,og kroppen føles som om den har influensa.

Kan komme av forstoppede melkeganger, og det trenger ikke ha noe å gjøre med for sjeldent amming. Men å tømme brystet godt hver gang, det kan forebygge.

Feber får man også.

Ikke noe godt!

Jeg lærte meg etterhvert og kjenne symptomene tidlig nok til å ta knekken på dem ved å amme mere /evt pumpe det brystet,mens jeg masserte melkegangen som var tett. Vondt,ja!Men verdt det.

Skrevet

Har du mistanke om brystbetennelse sender jeg deg i dusjen i en halvtime hvor du masserer brystene dine!

Gjorde det på søs mi, og hun fikk bort de klumpene hun kjente.

RETT I DUSJEN!

Jeg var skikkelig rødflammete, måtte ha varme omslag på konstat fordi det gjorde så vondt.

Men, det jeg ikke hadde var feber.

Det første HS sa: Du må ha brystbetennelse, så kjente hun på panna mi: Merkelig.. Du er jo ikke varm i det hele tatt..

GIkk til legen dagen etter og han sa at jeg hadde fått meg en real dose me brystbetennelse. Var så rød og så store og harde klumper der. Fikk ikke ut noe melk heller.

Helt jævelig.. :(

Så som sagt: Sender deg i dusjen jeg!

Skrevet

Takk for svar! Skal gå i dusjen!!

Jeg pumper å gir på flaske siden jeg ikke får til amminga1 har prøvd med brystsjold men det klør så sinnsykt på puppen (rundt areola) har klødd i hele dag og puppene er vonde og klumpete! Letta litt nå når jeg pumpa!

Har vært veldig sløv med å tømme brystene etter vi begynte mer og mer med nan.

Er kløe og smerter i brystene symptomer på brystbetennelse?

Skrevet

Ikke kløe,nei. Kanskje det er en soppinfeksjon du har? Hvis barnet ditt har trøske,kan du få infeksjon på den måten når du ammer.

Skrevet

tette melkeganger er vondt og puppen blir rød og hard og varm gjerne..

Dette oppstår gjerne om man ikke tømmer puppen godt nok og kanskje er kald eller fryser litt, særlig hender, føtter og pupper må holdes varme.

men tette melkeganger kan gå videre i brystbetennelse og da får man også feber og blir gjerne skikkelig dårlig..

Varme bad, varmeflaske, olje på puppen og massere der det har tettnet osv er ting som hjelper.

Er det blitt betennelse kan man trenge antibiotika.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...