Anonym bruker Skrevet 17. september 2007 #1 Skrevet 17. september 2007 Er en slik yoghurt, og en "desj" havrefras blandet oppi en skål ett fullverdig og sundt måltid til en på 22 mnd?
Sjalabais Skrevet 17. september 2007 #2 Skrevet 17. september 2007 Ville brukt en annen youghurt enn Yoplait, siden den er søtet med søtningsstoffer i stedet for sukker/fryktsukker. Innbille rmeg å ha lest at det frarådes å gi kunstige søtningsstoffer til barn under tre år. Havrefras + youghyrt er vel greit nok, men vet ikke hvor godt/lenge det metter. Hvor lenge klarer du å holde det gående på en porsjon med det? Har ikke prøvd selv, så jeg vet ikke hvor mye mat det er i det.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #3 Skrevet 19. september 2007 vi bruker yoplait forde vi har hørt at den er sunnest............lite sukker ol. Jeg er overvektig selv, og forsøker nå å holde den sunne slanke linjen. Og i den forbindelse så fikk jeg vite at denne youplait yoghurten var absolutt best siden hun spiser 1 yoghurt hver dag, av og til 2..... Hvor lenge? tja, fra 12 yil 16......altså fra lunch til middag. Brukes som kveldsmat, og da holder den jo til frokost............. Er youplait 0,1% ikke så bra altså?
nick39 Skrevet 19. september 2007 #4 Skrevet 19. september 2007 Her elsker jentene på 3.5 år og hun på 14 månder. Havrefras og Biola. Og mamman synes det er best med melk og syltetøy nammmmm
Thea Skrevet 19. september 2007 #5 Skrevet 19. september 2007 Det anbefales ikke at barn under 3 år spiser søtningsstoff. Det står i den boken vi fikk på helsestasjonen som er gitt ut av eksperter.Jeg gir heller barnet mitt yoghurt med sukker. Dessuten finnes det en type med bare litt mer fett som ikke inneholder søtn.stoff. Evt kan du kjøpe naturell youghurt og putte oppi frukt/bær/lettsukret syltetøy. Jeg er ikke ernæringsekspert. Kanskje du skulle forhørt deg med helsesøster? (ang søtn.stoff vs sukker)
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #6 Skrevet 19. september 2007 Oi, er det så galt å gi jenta en sånn youplait hver dag altså...............gosj, det var jeg ikke klar over gitt.
Herkules Skrevet 19. september 2007 #7 Skrevet 19. september 2007 les på pakningen så ser du om det er søtningsstoffer der. Ellers så er det i mine øyne et bra måltid tilsvarer min frokost når jeg er i arbeid. Holder til Lunch Bytt eventuelt til Biola og tilsett bær?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå