Gå til innhold

tisser på seg med vilje

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren vår på litt over to år sluttet med bleier for noen måneder siden. Hun har vært helt tørr i barnehagen de siste tre ukene, så hun klarer nå å kontrollere tissingen sin. Men problemet er hjemme: hun tisser seg ut ganske ofte. Vi er jo ganske sikker på at hun gjør det med vilje, og at det har noe med lillebroren på tre måneder å gjøre, altså at hun reagerer på at hun ikke får så mye oppmerksomhet som før.

Vi har hele tiden rost henne masse og gitt henne MYE positiv oppmerksomhet, både når hun går på potta/do, og generelt sett.

Det vi lurer på nå er: hva kan vi gjøre med dette? Noe som har noen råd? Tror nesten ikke det er mulig å rose henne mer enn vi allerede gjør.

Vi har snakket mye med henne om dette, uten resultat. Vi har også prøvd å la henne gå med tisseklærne (to ganger), men det gav ingen endring, hun brydde seg ikke om det. Vi vil nødig straffe henne, da jeg har en følelse av at det ikke kommer noe godt ut av det, alt i alt.

Vi er ellers ganske pedagogiske av oss, og har funnet gode måter å håndtere ting på, men nå er vi rådløse..

Gode forslag, tips, mottas med Takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke selv vært i denne situasjonen, men jeg vet iallefall at unger vil ha oppmerksomhet. Prøv å unngå å gi henne det når hun tisser i buksa.

Unger er veldig glad i premier. Kjøp noen ark med klistremerker som dere kan bruke. Ta ett vanlig ark å heng på kjøleskapet eller do døra, hver gang hun gjør noe på do så kan dere klistre ett merke på arket. ett større merke når hun basjer.

Lykke til med prinsessa deres :)

Skrevet

Tror dette er et signal om at hun vil vise dere at hun ikke er så stor hun heller. Altså at hun har et ønske om å få være liten å gå med bleier og bli stellet og dullet med slik dere gjør med babyen. Så selv om det ikke er hva dere virkelig ønsker, for dere ønsker nok at hun skal være stor så dere bare har et bleiebarn å skifte på, så syns jeg dere skal la henne få bleie jeg. I barnehagen kan hun gå uten for der syns hun nok selv også det er stor stas å være stor jente, men når hun er hjemme om ettermiddagen spiller det vel ingen rolle om hun får leke litt baby? Hun er jo bare 2 år.

Skrevet

Takk for innspill! Tror vi prøver klistremerketrikset først, og ser hvordan det går! Hvis ikke det går bra må vi kanskje bare begynne med bleie igjen, men det kjennes litt forsmedelig ut, det er jo en prosess man helst ikke vil igjennom igjen, det har vært endel uhell og klesskifter de siste månedene ja! Trodde liksom vi var i mål nå, men så begynte hun igjen..

Men, joda, hun er jo bare to, og ei lita tulle :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...