Gå til innhold

Ang babyer på eget rom og nattmat...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på om det er noen her som har lagt babyen på eget rom selv om h*n fremdeles skal ha mat i løpet av natta? Hvordan synes dere det evt fungerer? Hvordan "organiserer" dere evt matinga? Står dere opp til samme tid hver natt for å mate, eller venter dere til babyen skriker på mat? Må bare spørre litt og høre andres erfaringer på området:) Vår lille gutt sovner helt fint om kveldene, rundt kl 21-21.30 og pleier da å være klar for mat mellom kl 03 og 04.30 en gang... "Problemet" vårt er imidlertid at han "bråker" ganske mye når han sover, og iallfall rundt en time før han våkner til nattmat og før vi står opp om morgenen... Jeg sover ganske lett og merker at dette forstyrrer, så derfor tror jeg nesten det hadde vært bedre om han sov på eget rom, men er altså litt i tvil fordi han fremdeles skal ha mat om natta... Håper mange her inne kan svare:) Tusen takk og god natt:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppa (5 mnd) flyttet inn paa eget rom i forrige uke. Hun vil stort sett ha mat en gang i loepet av natten, i 5-6 tiden (men har ogsaa sovet gjennom hele natten noen netter siden hun flyttet, altsaa er det litt ulikt fra natt til natt). Var ogsaa usikker paa hvordan det ville gaa, men er positivt overrasket over hvor greit det har gaatt. Rommet hennes er ved siden av vaart, saa jeg hoerer henne ganske raskt naar hun gir lyd fra seg (aapen doer). Gaar da inn til henne i halvsoevne og ammer henne (har en madrass liggende paa hennes rom), legger henne igjen og gaaar tilbake. Synes dette fungerer greit, jeg sover i allefall mye bedre naa, ettersom hun ogsaa braaker mye naar hun sover. Tror ogsaa at hun sover bedre, hun var begynt aa bli ganske var for lyder fra oss. I allefall har hun sovet hele natten ca annenhver natt siden hun flyttet - det gjorde hun nesten aldri da hun var inne hos oss.

Skrevet

Vi flyttet småen for 1 mnd siden av samme grunn som dere: urolig søvn. I tillegg våknet han hver gang vi kom og la oss...

Våre soverom er skrå ved hverandre. Har babyalarm, så hører han fort. Trengs ikke mange lyder før jeg er på hans rom. Jeg ammer 2 ganger om natta. Har satt en godstol inn der jeg ammer. Går veldig bra det. På morgenen er han mye mere opplagt enn før. Og vi voksne også. Så vi har bare profitert av å flytte han på sitt rom :-)

Skrevet

Førstemann sov på eget rom med en gang vi kom hjem fra sykehuset. Jeg sto opp og ammet ham i en sofa på barnerommet når han våknet (sovnet ofte selv i sofaen da) og la ham tilbake etterpå.

Med frøkna nå (3mnd) flyttet hun på eget rom da hun var 8 uker. Jeg hadde henne i sengen vår (mannen flyttet på barnerommet) og ammet henne da hun våknet så ofte. Dermed fikk jeg sovet litt mer...trodde jeg. Men fant etter hvert ut at hun kanskje våknet fordi hun luktet meg/pupp og flyttet henne inn på eget rom. Resultat: hun våknet sjeldnere, og ofte når hun våknet og begynte å grynte (og hvor jeg vanligvis hadde slengt ut puppen) så sovnet hun igjen - uten pupp. Nå har jeg til og med lukket døren til rommet hennes (jeg vet jeg hører henne når hun skriker). Dermed hører jeg ikke smågrynting og tilsynelatende oppvåkning. Resultat: hun sover hele natten!! Jeg tror ofte vi er for raske med å tilby mat fordi vi gjerne vil sove raskt selv igjen eller unngå at andre blir vekket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...