verdensbestelillegutt Skrevet 17. september 2007 #1 Skrevet 17. september 2007 Sønnen min på 3 mnd. er veldig urolig når jeg ammer han. Han er sulten, og veldig ivrig når han tar brystet. Men litt for ivrig, for han svelger masse luft og skriker etter bare noen "sug". Dette skjer hver gang jeg ammer han! Tar han opp og raper, men det samme skjer igjen når han legges til igjen. Han får jo i seg melk, men han er kjempeurolig. Dette er særlig når jeg sitter og ammer. Det er litt bedre når jeg ligger... Er utrolig frustrerende! Han spiser dessuten bare fra det ene brystet, før trengte han begge for å bli ordentlig mett. Synes dette er litt merkelig i og med at han nå er større og trenger mer for å bli mett. På kvelden når jeg ammer i senga går det helt fint. Er det noen som har opplevd det samme og eventuelt har noen råd? Har jeg for lite melk? Han legger veldig fint på seg.
<3 Felicia og Jonathan <3 Skrevet 17. september 2007 #2 Skrevet 17. september 2007 prøv å gi han flaske.. pump deg å se hvor mye han spiser. min kan også bli fort utolmodig når hun ligger ved puppen..men jeg har hørt at det er fordi de spiser fortere nå, og blir da fortere ferdig fordi det også kommer mer melk av gangen..jenta mi er også 3mnd
Anonym bruker Skrevet 17. september 2007 #3 Skrevet 17. september 2007 Jeg har en gutt på 4,5 mnd som er akkurat som du beskriver. Spiser godt om kvelden/ natten, men ikke på dagen. Begynte med det for ca 1 mnd siden. Hver gang jeg la han til puppen drakk han i max 2 min og så begynte han å gråte eller bli veldig urolig. Han ville også bare ha det ene brystet. Holdt på sånn selv om jeg prøvde å gi han flasken, så det virket som om han fikk vondt i magen når han spiste. Var hos 2 forskjellige leger, men de fant ikke noe galt. Fikk beskjed på HS at jeg bare måtte fortsette å tilby han pupp og pumpe meg hvis han ikke tok den slik at melkeproduksjonen holdt seg oppe. Etter 14 dager ble alt bra uten at jeg gjorde noe spesielt, men de siste to dagene har det begynt igjen. Blir ganske fortvilet, men håper det går fort over igjen!!
plutseligbolle Skrevet 18. september 2007 #4 Skrevet 18. september 2007 Min ble også veldig urolig en periode. Jeg hadde vent oss til å ligge i senga når jeg ammet, siden vi hadde mye besøk eller var på besøk i hele sommer. Til slutt var det veldig stress å få ammet henne blant folk og sittende. Hun bare gråt og klarte ikke å konsentrere seg om puppen. Løsningen ble å øve på å amme sittende hjemme, og så gradvis få det til i offentlighet. Fremdeles kan det hende at vi må gå på soverommet hvis hun er trøtt og lei, men det går mye bedre. Vet ikke om dette var til hjelp? Lykke til!
heldigec Skrevet 18. september 2007 #5 Skrevet 18. september 2007 Har samme problem her - innimellom. Men da viser det seg alltid at hun egentlig er trøtt og vil sove!
Frøloffen & solskinnsbolla Skrevet 18. september 2007 #6 Skrevet 18. september 2007 Har hatt/har akkurat det samme problemet her!! Har en gutt på 3 1/2 måned og han oppfører seg akkurat slik noen dager, mens andre dager går ammingen greit. Når han er slik som du beskriver pumper jeg meg og gir han flaske for den tar han mer enn gjerne, han elsker flaska!! En grunn til at han er urolig ved puppen (tror jeg) er at utdrivnings refleksen min er så sterk at det kommer alt for mye melk på en gang, som gjør at han setter det i halsen og/eller svelger masse luft. Vanligvis , hvis jeg pumper brystet til det er halvfult eller litt mindre og legger han til så går det greit, for da kommer ikke melken så fort. Hvis du har sterk utdrivningsrefleks også, kanskje du kunne prøve dette?
verdensbestelillegutt Skrevet 19. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 19. september 2007 Takk for flotte svar og råd! Jeg snakket med en helsesøster, og hun mente han egentlig ikke var så sulten på dagen fordi jeg ammet så ofte om natten. Derfor blir han sinna når jeg legger han til fordi han egentlig bare vil sove. Jeg synes han virker sulten på dagen jeg da, for han sutter intenst på hendene sine når jeg da prøver å legge han. Skal prøve å ta en rolig dag hjemme i dag med amming i sofaen og se hvordan det går. Mulig jeg har kommet litt ut av trening:)Flaske tar han dessverre ikke!
Fire småtroll Skrevet 19. september 2007 #8 Skrevet 19. september 2007 Vesla her er akkurat sånn hun også, jeg har ammet ca hver tredje time på dagtid siden hun ble født (snart 4mnd gammel nå), og jeg fant ut at det rett og slett ble for mye.. Nå siste uka har jeg latt det gå nærmere 4 timer mellom hvert måltid så hun er skikkelig sulten og det går mye bedre, hun er mye roligere ved puppen nå.. Må jo si at hun nesten ikke har spist om natta, men det begynte hun plutselig med for noen uker siden. Plutselig våknet hun og ville ha mat både en og to ganger om natta, og omtrent samtidig begynte hun å "gnu" sånn ved puppen om dagen. Så kanskje helsesøster har rett, det blir for mange måltider på et døgn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå