Gå til innhold

for mye frukt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

gutten vår på to år er så glad i frukt. Banan epler, pærer og druer er det vi oftest har hjemme. Han spør ofte om frukt og får det når han spør, hvis ikke det er rett før middag da. Men er det bra for han å småspise sån eller ska vi ha "faste frukttider"? Han spiser godt med middag også. Er ikke så glad i brød, så til kvelds blir det ofte frukt og youghurt/cultura..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har også unger som er veldig glade i frukt. Har registrert dårlige mager etter en dag med masse frukt, så vi begrenser dem litt.

Ellers er det kanskje ikke så lurt å småspise hele dagen med tanke på tennene, men ellers er jo frukt bare en velsignelse. Vi bruker det gjerne som både dessert og belønning.

Skrevet

Tja, det skal en del inn, men det kan bli for mye... Det er mye fruktsukker og syre i frukt, så f.eks. frarådes det å drikke for mye juice også..! Men tror det skal en del til ja ;-)

Skrevet

Jeg er veldig opptatt av kosthold, og har fremmet frukt fremfor søtsaker...

Desverre oppdaget vi at Junior (snart 4) har utviklet fruktose intoleranse, og fått det som kalles toddlers diarea... Det trenger ikke være noe problem, men da vi skulle vende gutten av med bleier var det helt ødvendig å slutte å spise frukt for å gjenvinne kontrollen over tarmen...

Min erfaring er grunnen til at jeg vil anbefale følgende: Frukt er sunt, men begrens inntaket til "normal" mengde. Særlig gjelder dette dersom barnet viser tegn til ømfintlighet....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...