skjelfos Skrevet 17. september 2007 #1 Skrevet 17. september 2007 Har en sønn som er med i ett tragisk samlivsbrudd... han er snart 14 måneder.. hvordan deler og ordner dere?
Linn,Skrållan&LilleSøster Skrevet 17. september 2007 #2 Skrevet 17. september 2007 Uff,så trist. Jeg er selv skilsmisse barn,og vet åssen det livet er. Jeg mener at ett barn må ha ett hjem som er hjemmet dems,ikke 50/50 tenk selv og bo i bagg hver uke. Det er grusomt. Så jeg hadde valgt ett sted som var "hjemmet" hannes og at den andre part kunne ha han så mye han vil. Håper du skjønner hvor jeg vil henn. Lykke til;)
skjelfos Skrevet 17. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 17. september 2007 ja uff har akkurat blitt fremstilt ett tragisk forslag fra hennes advokat hvor jeg blir tilbudt følgende: HVER ONSDAG FRA 15 TIL KL. 17 ANNENHVER LØRDAG OG SØNDAG FRA KL 12 TIL 16 KAN JEG AKSEPTERE DETTE?
Linn,Skrållan&LilleSøster Skrevet 17. september 2007 #4 Skrevet 17. september 2007 Nå vet ikke jeg grunnen til at dere må ha advokat i bildet. Men det beste for gutten deres måtte jo ha vært en mamma og en pappa som faktisk selv kan bli enige. Det er tross alt bare ungen det går ut over at dere ikke er på talefot. Men om hun ikke har noen grunn til til at du ikke får se han mere,hadde jeg ALDRI akseptert dette. Jeg er heller ikke for en fast tid jeg da. Blir liksom litt oppstykket. Man må jo kunen finne på tingen med barnet sitt som tar lenger tid enn eks 3t liksom. Utrolig kjipt situasjon dette:(
Linn,Skrållan&LilleSøster Skrevet 17. september 2007 #5 Skrevet 17. september 2007 Ps så du er fra Moss,rart jeg er og bor i Fr stad:D
Frk. Vable Skrevet 17. september 2007 #6 Skrevet 17. september 2007 Min samboer har en datter fra før og hun er hos oss hver onsdag til torsdag og annenhver helg (fra fredag til søndag). Han henter henne etter skolen fredag og leverer henne hjemme søndag i 19-20 tiden. Det funker kjempefint for oss, men vet jo ikke hvordan situasjonen deres er...
Monajenten Skrevet 17. september 2007 #7 Skrevet 17. september 2007 Jeg har hovedomsorgen for eldstejenten, og hun er hos pappaen sin hver onsdag etter barnehagen og kommer hjem på kvelden, og annenhver helg fra fredag til søndag kveld. Fungerer veldig bra for både mor, far og barn.
skjelfos Skrevet 17. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 17. september 2007 Ifølge forslaget hennes så er det ikke snakk om overnattinger i hele tatt.. vår sønn er for liten til det sier hun, straks 14 måneder da:-( uff ikke lett.. som dere skjønner er det pappa i huset som skriver her... det er trusler om rettsak om jeg ikke godtar en slik avtale.. vet ikke hva utfallet kan bli i en rettsak, men har hørt det er garantert annenhver helg og en overnatting i uken???
Monajenten Skrevet 17. september 2007 #9 Skrevet 17. september 2007 Syns ikke han er for liten til en overnatting i helgen hos pappaen sin. Tror det er mer stress for en 14 mnd gammel gutt å være hos pappa fire timer to dager på rad, enn å sove der fra dag 1 til dag 2.
skjelfos Skrevet 17. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 17. september 2007 hva i all verden har jeg som pappa rett til da? helt vilt det her:-((
Summer-girl&Luna-boys Skrevet 17. september 2007 #11 Skrevet 17. september 2007 Har du prøvd å få råd hos familevernkontoret i kommunen? Det er jo ganske allment kjent at far i utg.punktet har like stor rett som mor. Høres ut som du har krav på mer enn det som blir forelagt deg i hvert fall. Hør med familievernkontoret:-)
Solskinnsjenta Skrevet 17. september 2007 #12 Skrevet 17. september 2007 ta kontakt med aleneforeldreforeningen. De vet hva du har rett på som far, og kan sikkert hjelpe deg med litteratur og oppbacking i en eventuell rettsak! Personlig synes jeg det høres litt lite ut med den modellen eksen din kommer med her. Lykke til.
skjelfos Skrevet 17. september 2007 Forfatter #13 Skrevet 17. september 2007 familiekontoret kan ikke bestemme slikt.. en eventuell dommer i en rettsak må bestemme... syns det er totalt VILLT med ett forslag om 10-TI timer sammen med sønnen min pr.uke.. noen som har vært i retten angående slike saker?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå