Lille`mor & lillebøll Skrevet 17. september 2007 #1 Skrevet 17. september 2007 Vis man ikke har tatt folat de første 3 mnd skal man sette i gang og ta et glass selvom??????????? Noen som har fått noe beskjed av legen angående dette??? Takk for alle svar:)
Anonym bruker Skrevet 17. september 2007 #2 Skrevet 17. september 2007 nei jeg har ikke fått beskjed av legen om dette. jeg fikk vite det på apoteket, når jeg kjøpte graviditetstest. jeg er 3 mnd på veg nå. har stort sett kasta opp alt jeg har puttet i munnen. jeg har ikke fått i meg mye av dette, pga at jeg har kastet opp det. det er vel de 3 første mnd som er viktigst. man kan oppleve at barnet får ryggmargsbrokk hvis man ikke tar det. men hvor ofte dette skjer vet jeg ikke. ikke ofte....
lizzie81-jente08-termin:050110 Skrevet 17. september 2007 #3 Skrevet 17. september 2007 Det anbefalte er vel at man tar 0,4 mg fra 2 mnd før man blir gravid (dersom graviditeten er planlagt da) og til man er 3 mnd på vei.. Etter dette er anbefalt dose 0,2 mg pr dag, noe de fleste multivitaminer inneholder.. Men folat er vannløslig, så det er ikke skadelig å ta for mye, kroppen tar opp det den trenger også kommer resten ut i urinen..
hunnybunn¤fødeklar¤ Skrevet 17. september 2007 #4 Skrevet 17. september 2007 jeg tok ikke folat forrje graviditet, tok ikke noe som helst, og la heller ikke om kost eller noe, jeg bare var gravid. og jenta er både sunn og frisk tok folat et par uker med denne, fordi jeg kjøpte multivitaminer og omega 3 med folat, men gikk fort lei av å gulpe fiskesmak så jeg sluttet igjen, men de var da mer enn sist iallefall
Lille`mor & lillebøll Skrevet 17. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 17. september 2007 Kjenner ei som ikke viste at ho burde ta det... Nå er ho 3 mnd... Det er vel bedre og ta et glass en ingen ting?
♥Tullerusk♥ Skrevet 17. september 2007 #6 Skrevet 17. september 2007 Jeg tok ikke folat under forrige svangerskap.. Tok litt til å begynne med dette svangerskapet, men har vært så kvalm at hver gange jeg puttet noe i munn så brakk jeg meg eller var dårlig hele dagen.. Så om du ikke har tatt de 3 første mnd så er det ikke noe vits i å starte nå..Det var det jeg fikk beskjed om når jeg gikk med gutten min=o)
Lille`mor & lillebøll Skrevet 17. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 17. september 2007 Takk for svar:) Nå må jg og hytteknøttet finne veien til senga!!! Ha en fin kveld alle sammen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå