Gå til innhold

Potet var heller ikke poppis nei...,-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå sårer han kokkestoltheten her altså...he he eller skal vel ikke ta så mye kreditt for kokt mandelpotet med litt mme..men ned gikk det ikke. Brakk seg så forrige måltid kom opp ,-(

Prøvde litt senere og gjorde potetmosen da varmere men neida, usj sa han....Tips?

Hs nevnte at gulerot gjerne var mer populært siden det er søtere.

Og så en oppskrift med eple.

Men han kan jo ikke bare få smaken på det søte...Har dere prøvd igjen med potet og har de likt det siden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Potet var ikke populært her heller.... heller ikke 4mnd glassene så jeg kjøper nå 6 mnd glass til poden på 5 mnd. Han liker disse bedre, og når sant skal sies så synes jeg det også.... (Hørte med HS før vi starta med 6 mnd glass og det var ingen problem å gi det... kunne være litt grovere i konsistensen enn 4 mnd glass... men kan ikke si at jeg har merket noe til det)

Vi har litt fruktmos inntil middagen da... tar litt fruktmos på de første skjeene og så bare middag til det er tomt... da får han resten av fruktmosen som dessert.

Vet ikke om dette var til noe hjelp....

Skrevet

Jeg får henne til å spise potet på en eneste måte ;)

Har kjøpt en pose grønnsaksblanding av brokkoli, blomkål og gulrøtter som jeg har kjørt til pure, og tilsetter 4-5 ts til en most mandelpotet. Da blir konsistensen også litt lettere for henne, så det går ned.

Men kjempepopulært er det ikke, så det må nok som regel underholdning til for at hun ikke skal bli grinete. Ønsker meg ei hodelykt jeg kan feste spilledåsa på, det hadde vært kjekt ;)

Skrevet

Haha, moraliserende pekefinger, kjenner til det med underholdningen. Men her skulle jeg ønske jeg kunne feste spilledåsa på hodet. Eller ønske meg flere hender.

Men her i gården er ikke potet noen favoritt, nei. Eneste han spiser av middag er 6-månedersglass med nudler og grønnsaker. Skal prøve den grønnsaksblandingen med potet også, man blir jo litt lei av å kjøpe glass i lengden da.

Skrevet

Gi gulrot en sjanse i morgen...hadde vært greit å kunne gi noe som jeg kan lage selv. Tror han fikk sjokk av å få noe som ikke var søtt...selv om hirsegrøten ikke er noe særlig søt så er jo det blandet med mme. Underholdning har ikke vært noe problem så langt i grøtingen, han sitter i andakt og venter på neste skje ....med armene rett ut til siden og så mye hmmm lyder og små gledeshyl....t.o.m etter at han brakk seg og spydde så var han bare et eneste stor smil. Og fikk litt fruktmos for å gjøre opp for den fæle behandlingen fra mor ,-)

Skrevet

Tassen vår vil gjerne ha potet hvis vi moser den sammen med litt av kokevannet og en klatt melange margarin - blir litt mer smak da.

Dessuten kan du prøve å mose litt potet sammen med gulrot - en hit her i gården.

Skrevet

FRUKTPURE'!

jenta vår har fått smakt på middag (både glass og hjemmekokte grønnsaker) ca 1 mnd no. Ho e 7 mnd. Men bare brekking og tull her og....

Men prøvde å blande litt fruktpur'e i middagen... da sklei d rett ned :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...