Anonym bruker Skrevet 17. september 2007 #1 Skrevet 17. september 2007 jeg 3 mnd på veg i svangerskapet. gruer meg masse til fødselen. er noen som har født før som har noen gode råd? vet ikke hvordan jeg skal takle det. barnet er planlagt...
Lille`mor & lillebøll Skrevet 17. september 2007 #2 Skrevet 17. september 2007 Huff,det er ikke godt og slite med de tankene sååå tidelig:( Du burde ringe helse stasjonen i nærområdet ditt slik at du kan få samtaler med helsesøster. Kanskje det hjelpe:)
Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 17. september 2007 #3 Skrevet 17. september 2007 Jeg ville bestilt en time hos jordmor så fort som mulig. Du kan jo fortelle henne hva du tenker, og dere har jo ennå god tid til å bearbeide/finne ut av hva du egentlig gruer deg for. Mange fødepoliklinikker (på sykehuset) har også egne opplegger for kvinner med fødselsangst. De får jevnlige samtaler gjennom hele svangerskapet. Men begynn med din lokale jordmor - hun kan henvise deg videre hvis det skulle være nødvendig. (Du kan jo også ta det opp med fastlegen - de kan også henvise). Lykke til!
hunnybunn¤fødeklar¤ Skrevet 17. september 2007 #4 Skrevet 17. september 2007 vet du hva? dette tenkte jeg også mye på i begynnelsen av den første graviditeten, og jeg var så redd og nærvøs at det aner du ikke. men....da 38 uker var gått var jeg tung og sliten og så fantastisk lei at jeg bare så frem til fødselen, da var jeg klar og det kunne bli akkurat så vondt som det ville tenkte ikke lenger på å grue meg, bare gikk og ventet på å få lov. håper det samme for deg
Anonym bruker Skrevet 18. september 2007 #5 Skrevet 18. september 2007 Føler med deg - jeg har det også sånn. På Ullevål har de et eget opplegg der en får komme til samtale, så min jm skal ta kontakt med dem for meg. Håper det vil hjelpe. Tror de begynner å ta dette mer og mer på alvor i alle fall. Virker sånn. Snakk med jm eller lege, så får du høre om de har et tilbud i nærheten av der du bor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå