Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk minipiller av legen da eg ammet for å ha vis eg fikk mensen før eg sluttet å amme. Eg har nå sluttet å amme....men eg lurer på om eg skal bruke minipillene for det om eg ikke ammer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du har sluttet å amme kan du bruke vanlige p-piller, men det er ikke noe galt i å bruke mini-pillen. Den inneholder mindre hormoner enn p-pillen. Syns det er rart at du ikke skulle bruke den uansett om du har fått igjen mensen eller ikke. Eggløsningen kommer jo ca 14 dager før mensen, man kan jo derfor bli gravid igjen før man har fått mensen igjen.... Amming er ikke god nok prevensjon.

Skrevet

ja....men fikk beskjed av legen at eg måtte bente til mensen...men....takk for svar:)

Skrevet

Det var rart. Jeg fikk også minipillen av legen min på 6-ukers kontrollen. Hun sa at jeg kunne begynne å bruke dem med en gang, trengte ikke å vente på mensen som man må gjøre når man begynner med p-piller.

Skrevet

ok...får se hva eg gjør. om eg begynner på minipillen nå eller om eg får vanlig p-piller og venter på mensen.

Føler den er rett rundt hjørnet....vært kvalm de siste 4dagene og hatt mensmurringer så....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...