Anonym bruker Skrevet 17. september 2007 #1 Skrevet 17. september 2007 Er invitert til et vennepar i helgen og svigers skal passe. Jenta mi er 6 mnd, og de siste 2-3 ukene har hun vært veldig grinete, vanskelig å legge og skikkelig mammadalt. Jeg bruker over 1 time på legging ig hun gråter hysterisk når jeg legger henne i senga.Jeg får roet henne til slutt, men hun våkner mange ganger og gråter helt utrøstelig og jeg bruker klang tid på å roe henne. Hun roer seg for natten i 23 tiden. Da sover hun til ca 02, får mat og sover til 07.Hvis faren hennes prøver å gå inn til henne når hun gråter blir hun helt hysterisk. Når jeg tar henne etter en stund (han må jo prøve å roe henne) hikster hun av utmattelse og sovner med en gang. Stakkars liten jente. Det er nok noe som plager henne. På dagene er hun blid som en sol, det er kun under legging hun blir slik. Så skal vi altså bort på lørdag og svigers skal passe... Jeg er så usikker på om jeg vil dra fra henne når hun er sånn. Hun ser svigers 1 gang i uken, men hun er ikke trygg på de. Hun er ganske reservert overfor fremmede, og hvis noen kommer for fort og tar henne så gråter hun. Hun vil helst sitte på mammas eller pappas fang en stund først, men så er hun klar! Hvis hun våkner når vi er borte og det er svigermor som kommer å tar henne så lurer jeg fælt på hvordan hun vil reagere og om det er mulig for svigermor i det hele tatt å roe henne når ikke faren hennes klarer det en gang... Hva hadde dere gjort??
Stolt Mamma™-1jente og 1gutt!! Skrevet 17. september 2007 #3 Skrevet 17. september 2007 Det er nok ingen tvil om at det hadde gått HELT FINT for jenta deres å være hos svigers.. Men tror du må følge magefølelsen.. Klarer DU å slappe av? Vet at jeg selv ikke hadde klart det, men for jenta de tror jeg nok ikke det er noe problem å være der.. Blir værre for svigers som må opp på natten og roe ned ;P Er det tenner som plager hun kanskje....? Hørt at det middelet du kan kjøpte på apoteket er veldig effektivt... skal bare smøres på gommene visstnok.. Jenta vår er forresten også akkurat sånn som deres ang "fremmede". Må sitte litt hos mamma eller pappa først for å bli "varm i trøya".. =)
Anonym bruker Skrevet 17. september 2007 #4 Skrevet 17. september 2007 Det går nok helt finr for henne tror jeg. Hun tar nok ikke noe skade av det. Kanksje hun roer seg fortere når hun skjønner at det ikke er hjelp i å gråte for hun får ikke pupp eller kos av mamma . Fårkose masse med henne før og dagen etter! Jeg tror det er tenner som er på gang. Hun har fått 1 nede, og er hoven der den andre skal vere. Hun har vært forkjøla i to uker (frisk nå) og ble nok litt bortskjemt da med tanke på byssing og kosing. Har prøvd dentinox og det hjelper litt, men det varer jo så kort tid. Skal sette det fram for svigers så de kan bruke det hvis det blri for gale!
Anonym bruker Skrevet 17. september 2007 #5 Skrevet 17. september 2007 Jeg tror ikke jeg hadde klart å hygge meg borte når jeg vet at hun kan gråte seg hysterisk
mumbo Skrevet 18. september 2007 #6 Skrevet 18. september 2007 Man vet aldri hva som skjer, det kan til og med hende hun roer seg bedre hos svigers enn hjemme. Bare fordi det er en ny situasjon. Siden du spør hva vi ville gjort, så tror jeg det kommer an på hvor langt unna dere skal være. Jeg ville dratt hvis det ikke var alt for langt unna, og heller hentet henne om det ble krise.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå