Gå til innhold

Go'morgen yoghurt - usunne greier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som et mellommåltid liksom? Altså sunt er jo greit nok, men er det et dårlig valg ifht å gå ned noen kg? Skal liksom spise hver 3.time tenkte det var ok sammen med et knekkebrød eller noe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok kalorier til å dekke et mellommåltid alene. Og jeg synes det er et greit og mettende måltid.

Skrevet

mye sukker i de. Kjøp heller yohurt naturell og ha oppi frukt, bær eller 4-korn

Skrevet

Men det smaker bææææsj hehe. Hvor mye skal et mellommåltid ligge på da? i kcal?

Skrevet

Ja, det er ca 25 sukkerbiter i en sånn! ikke bra mellommåltid.. hvorfor ikke ta litt frukt og knekkebrød, salat etc..?

Skrevet

25 sukkerbiter?? hæ? det kan jo ikke stemme, er jo ikke så mye karbohydrater i den..står jo på pakka liksom.

Men skal kutte litt i yoghurt, jah..

Skrevet

Ja, det er helt villt!! fikk vite det da jeg var i praksis på helsestasjon, tannlegen der fortalte dette! man tror ikke at det er såååå ille, mne det er visst det!

Prøv heller de lette og nmed mindre sukker...for yoghurt er jo "sunt" for kroppen også da..

Skrevet

Masse sukker..!

Prøv heller den som heter Sans, den er sunn og kjempegod :-)

Skrevet

Er ikke sånn at jeg MP ha yoghurt, men "alle" tynne mennesker spiser jo yoghurt hehe.. Hvertfall sånn go'morgen med korn og greier..

Jaja,da er vi tilbake på knekkebrød og frukt da.

Skrevet

Mye sukker. Prøv heller dette (smaker bedre også synes jeg): yoplait 0,1% youghurt med mysli uten for mye sukker, for eksempel Fedon Lindbergs. Har helt dille på de youghurtene med solbær. Prøøøv de :-)

Skrevet

Sans yoghurt er bare 1% sukker tror jeg.. i forhold er de vanlige tine yohurtene 8%..

Satte å leste i et familien blad i går, der var det sånn undersøkelse av sukker pålegg.. Fy det er mye sukker i hapå, prim, nugatti, sjokade osv..

Jeg viste det var mye, men ikke SÅ mye..

Skrevet

Jeg gikk på libra som er et kostholdskurs, og da kunne man ta en god morgenyoghurt som et mellommåltid istedenfor brødskiva. Fungerte bra det ja :o)

Go for it :o)

Skrevet

Det er mye sukker i yoghurt som ikke er naturelle. De lettyoghurtene med lite fett er det også ofte mye sukker i (unnatt den franske som bruker kunstig søtningsmiddel).

Jobb med å lære deg å like naturelle om du skal ha yoghurt, tilsett litt fruktmos for babyer f.eks., det blir søtt, men uten vanlig sukker. Er jo sukker i frukt, men du vet jo forskjellen. Evt sprit opp yoghurten med nøtter og tørka frukt, nam nam. det gjør jeg:)

Om du ikke liker yoghurt så veldig kan du jo spise noe annet? Noe grovt eller grønt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...