en-to, lappe sko..... Skrevet 17. september 2007 #1 Skrevet 17. september 2007 Synes vesla mi sier så lite, sier bare mamma og pappa, Sa mamma tidlig (ca 7 mnd) og pappa sa hun for ca 3 mnd siden. Hvor mange ord kan deres barn?
Gjest Skrevet 17. september 2007 #2 Skrevet 17. september 2007 Snuppa er 17 mnd da,, hun snakker masse sier godt over 100 ord og har begynt å lage små setninger, synge små sanger o.l. MEN det er visst ikke normalt, de i barnehagen ble litt satt ut når de hørte hvor mye hun kunne snakke. Hun snakket dårligere enn gjennomsnittet en periode også, jeg var litt bekymret hehe men plutselig så sa det bare pang..
Gjest Skrevet 17. september 2007 #3 Skrevet 17. september 2007 mikrosnuppis er snart 16 mnd, men sier ikke veldig mye. Kan si hade, natta, nei, ja, .......og en masse kinesiske ord jeg ikke har peil på hva betyr:) Når mellomsnupp var 15 mnd hadde hun et ordforåd på 20 ord. Så det er stor forskjell ja.
Bare jeg er meg :o) Skrevet 17. september 2007 #4 Skrevet 17. september 2007 Han "skravler" i ett sett hele dagen og er utrolig mye vi skjønner,hehe. Men av ord så sier`n: Pappa Kjeks (sess) Hei Der Se Båt JA.....sier JA heeeeele dagen *ler* Brumm (alt som lager lyd er brumm) Nei Og jeg venter enda på MAMMA........Ler
Gjest Skrevet 17. september 2007 #5 Skrevet 17. september 2007 15 mnd og sier: mamma pappa bø bæ-bæ ja ja-ja nei bil brum-brum navnet til storebror heia (hei) hadet namnam pippip hund møøø ...og litt lyder... Hun er ikke blant de tidligste :-)
Har byttet nick ! Skrevet 17. september 2007 #6 Skrevet 17. september 2007 min er 1 år og 14 dager da, men hun sier bare mamma og pappa. Har konsentrert seg mer om det motoriske hun vistnok, selvom det bare resulterer i blåmerker. Hun snakker nok snart
Fredpåjord Skrevet 17. september 2007 #7 Skrevet 17. september 2007 Jeg har en 15mndr gml jente, hun sier hei hei, evt bare "hei", bæ, mamma, pappa og oi. Hun har også en lyd for hest, men det er ikke et ord akkurat. Før kunne hun si jajaja, men det har hun sluttet med, og hun nekter konsekvent å si noe på oppfordring
Monika m/1 stor gutt og 1 baby Skrevet 17. september 2007 #8 Skrevet 17. september 2007 hmmm skal vi se om jeg husker det da. mamma ( på norsk og pappaens språk) pappa (på begge språk) hei hallo hade nei ja¨ lalla (legge seg hehe) pise( spise) melk me (mer) pappaens navn brorens navn ball baby takk takk men sier mye mer på pappaens språk....kanskje det dobbelte eller mer
Monika m/1 stor gutt og 1 baby Skrevet 17. september 2007 #9 Skrevet 17. september 2007 hehe glemte oi ja....hører det sikkert 1000 ganger i løpet av en dag hehe
Frk. Hattifnatt Skrevet 17. september 2007 #10 Skrevet 17. september 2007 Knærten her er 14 mnd, og snakker ustanselig, men det går for det meste på hebraiske eller noe;) Det han kan si er mamma, pappa, pus, namnam, ja, lampe, taket, sko, uff, au, bæbu, mø, og andre dyrelyder. Også er det brumming til alt som har hjul... hehe...
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 17. september 2007 #11 Skrevet 17. september 2007 Daniel er 20mnd. Sier: Bø Bæ Vovva (alle dyr er vovva..) Kykkeli (kykkeliky) Tittei Hade Mamma pappa Mat Der Ja Nei Nammenamm Isk (Fisk) Ante (tante) Sikkert ett par til jeg ikke husker for øyeblikket Prøver stadig å få han til å si noen nye ord. Spør f.eks: Kan du si bil? Han nikker. Kan du si det da? Rister på hodet! Sånn er det me alt!! Regner me det kommer snart, for han er en veldi oppegående gutt som skjønner alt jeg sier, men vil ikke prate. Frustrende til tider, hadde vært så mye bedre for han om ville snakka litt!
petiteM's Skrevet 17. september 2007 #12 Skrevet 17. september 2007 Vesla er 16mnd, og nå kommer det nye ord hver dag:-) Hva hun forstår er noe helt annet....skjønner jo alt vi sier, jo! Hun hermer stort sett etter det vi sier, og det er ikke så mye som kommer av seg selv, dessuten ser det ut til at ordene er veldig like hverandre - altså at det er noen lyder hun behersker bedre enn andre: mamma, pappa, hei,hadet, bade, tiss, disse, gris, bæsj, æsj, boss, pus, mat, mett, mer, eple, banan, middag, bæbæ, voffvoff, hatt, katt, datt, opp, hopp.
Tibra Skrevet 17. september 2007 #13 Skrevet 17. september 2007 Lillemann er 16 mnd og skravler mye, men mest på kinesisk... Kan si mamma, pappa, den, fly (fiii), pus, lys (yyyys), nei, nammenam, hei, bøøø + diverse dyrelyder, så ikke det helt store vokabularet ennå...hehe
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 17. september 2007 #14 Skrevet 17. september 2007 HS sa forresten at barn i alderen til Daniel (iallefall) lærer 9 ord per dag! Så det må da vel snart bli litt snakking åsså!
Stjerne37 Skrevet 17. september 2007 #15 Skrevet 17. september 2007 Han vår på 15mnd sier bare noen få ord,5-6ord,men han babler dagen lang da...tror det er kinesisk hehe.
Verdens tøffeste mamma Skrevet 17. september 2007 #16 Skrevet 17. september 2007 Jenta mi blir 16 mnd til helga og snakker endel Hei, hade, takk, opp, opp igjen ( når hun har falt..), mamma, pappa, mormor, onkel, tante, kjeks, kake, mer kake, mer, snakkes, bil, båt, ball, bamse, vovov, pus, pip pip, gakk gakk, ut, bøtte, mat, melk, ja, nei, tutta (tutt), parken, bakken ( barnehagen), Tuta ( hun heter Tuva og peker på seg selv mens hun sier det..:-) ) TRor det er noen flere ord også men kommer ikke på det akkurat nå.. Synes det kommer noe nytt hele veien.. Herlig!!!! :-)
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 17. september 2007 #17 Skrevet 17. september 2007 16 mnd? Da hadde vi slutter å telle.. 13-14 mnd. nærmer han seg 100 ord også bare eksploderte det, så på de tiden snakket han setninger. Begynte tidlig, en uke før 7 mnd. ca med pappa, mamma ol.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 17. september 2007 #18 Skrevet 17. september 2007 lillemor er bare 3,5 mnd. men "babler" HELE tiden. Så vi er redd vi har fått enda ei skravlebøtte.. (Sjattra på storebror går i ett sett).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå