Gå til innhold

Smokk som skrikepropp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tulla mi på 3 måneder er veldig glad i smokken sin. Hvis hun er litt i ulage hjelper det ofte å putte inn smokken. Kan man bruke den for mye? Er det fare for at hun kan bli passiv av smokken? (Vi bruker den ikke hele tiden, prater og tuller masse med henne også)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

virker som om du har et ganske bevisst forhold til dette med smokken, da tror jeg ikke det er noen fare.

tulla mi på samme alder som din, får smokken som trøst eller kos, feks når hun gråter eller når hun skal sove. vi prøver å være litt restriktive så ikke proppen skal sitte i hele tida, særlig tenker vi på når hun begynner å prate, vil ikke at hun skal skravle med smokken i munn.

men til en liten en med stort sugebehov, er det fint med litt trøstesmokk innimellom:)

Skrevet

Jeg kan ikke komme med noen kvalifiserte uttalelser altså, men jeg antar at du som meg ikke har lyst til å ha et barn som har smokken i munnen hele tida. Hos oss er det smokk når hun skal sove, eller hvis hun begynner å gråte når hun ligger i vogna. Da sovner hun som regel også. Har den i bakhånd når vi er på tur, for å ha noe å stille opp med hvis jeg ikke kan ta henne opp. Men har ikke tenkt å ha den permanent inne. Forresten har hun begynt å finne tommelen, så da får hun litt avveksling...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...