Gå til innhold

Bare min barnehage som godtar up & go bleier hele året?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spurte da Victoria begynte i branehagen om vi skulle bytte til vanlig bleier med "lås" i sidene. Fikk til svar at dette måtte foreldrene selv velge, og ta det vi mener er det beste for barna. Jeg spurte så om ikke dette ble litt knot om vinteren, siden vi da gjerne heller bruker up & go om vi kan det. Men neida, hun var fast bestemt på at det er noe de tok seg tid til. Og at foreldrene selv stod for bleievalg.

Selv forstår jeg godt barnehager som nekter up & go i barnehagen. Det blir jo ganske tungvint. Men er jo veldig glad for at vi er så heldige at vi får velge selv hva vi vil bruke.

Flere som har det sånn i barnehagen? :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jupp, her kan vi velge :) Er sååå fornøyd med den barnehagen asså, på nesten alle områder....Eneste minuset er at det er mye kakespising der...

Vel, uansett hehe... Vi bruker up& go. Kan garantere at det ta kortere tid å få på kålmarken min uansett, enn en bleie med tape.

Skrevet

Vet ikke hvordan det er for de andre foreldrene i barnehagen, men jeg fikk velge selv om jeg ville ha Up & Go eller de andre bleiene fordi jenta her er så tynn at de bleiene med lås detter av henne om hun ikke har body på seg.

Skrevet

Barnehagen vår har ikke noe fast regel for dette. Nå bruker ikke eldste bleier lenger, men da han begynte og jeg spurte, så sa de at det var mest praktisk med teipbleier, men jeg bestemte selv.

Skrevet

I vår barnehage får vi bruke hvilken vi vil, men de ønsker at vi bruker teip bleier fordi det forenkler bleieskiftet for dem. Og som den hyggelige jenta jeg er så velger jeg selvsagt det som er enklest for dem, uten at det er noe problem for meg i det hele tatt. ;o)

Skrevet

Har tatt med trusebleier hele tiden, og ingen har sagt noe på det. Har sett på badet at det er det som er i de fleste kurvene der.

Skrevet

Vi får også velge, ingen som sier vi MÅ ha ha up&go nei.

Skrevet

Får velge vi også. Bruker bare up&go hjemme, men har selv bestemt at vi bruker tape i bhg. Hender vi har hatt begge deler der.

Skrevet

Vi kan også velge selv. Skulle bare mangle :-)

Skrevet

Dette kan vi velge selv ja! Nesten alle bruker up&go har jeg sett!

Skrevet

Bare et lite spørsmål her.er det noen av dere som jobber/har jobbet på en småbarnsavdeling med 14 barn som skal ha ny bleie både 2,3 og 4 ganger om dagen?=)

Det er faktisk veldig greit å slippe å kle av alle disse barna så mange ganger.Og særlig om vinteren når man er på tur,stakkars små som må kle av alt for å få på den bleia.Men jeg er helt enig at det ser ut som up & go sitter bedre og føles sikkert bedre. =)

Skrevet

Yes! Jeg har jobbet i barnehage. :o)

Men ærlig talt. Når barnehagen selv sier at up & go er greit, da er det vel greit da. Eller? Jeg sa pent at jeg godt kunne bruke bleier med "lås", men når hun fikk høre at vi kun har brukt up & go frem til nå, så måtte vi bare fortsette med det i barnehagen også. Dette var ikke noe problem for dem. :o)

Skrevet

hehe.klart det er greit da.Måtte bare forklare synet fra andre siden.Det er liksom ikke det samme å skifte bleie på et par unger om dagen somd et er å skifte på alle på avdelingen.Særlig ikke når det er skikkelig bleie dager,når både den ene og den andre ungen driter ut 5 bleier =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...