Anonym bruker Skrevet 17. september 2007 #1 Skrevet 17. september 2007 Min samboer bruker mye penger på barna sine. Ting klær, underholdning, alt mulig, også daglige utgifter en må ha. Han bruker veldig lite på vårt barn, der er det hovedsakelig jeg som tar utgiftene. Vårt barn er lite, og det er jeg som sitter med jobben å handle inn det som trengs. Men de andre er såpass srore at de ordner seg selv, de spør om penger til det de vilha og kjøper det selv. Han sitter ikke igjen med så veldig mye etter at han har betalt sin del av fellesutgiftene og det han betaler for særkullsbarna, han bruker ikke særlig med penger på seg selv, og heller ikke særlig med penger på meg eller minsten. Gjør vi noe alle seks er det han som betaler, men gjør vi noe bare oss tre, eller bare oss to, er det jeg som betaler. Jeg føler han betaler for den gamle familien, og at jeg er alene om ansvaret for vår nye familien. Men jeg bidrar da en del for dem jeg også, jeg bidrar mer ovenfor dem, enn hva hanbidrar ovenfor oss. Når vi som kjærester har reist på helgeturer og storbyweekender er det jeg som har betalt både reise og alt vi har gjort. Skal vi reise til min familie for å feire jul etc. er det alltid jeg som betaler reisen. Er det til hans familie vi reiser betaler han kun de gangene særkullsbarna også er med, ellers er det jeg som dekker det meste.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2007 #2 Skrevet 17. september 2007 Må legge til at det er fordi han ikke har pengene, og om ikke jeg hadde punget ut så hadde vi aldri resit, spist ute, funnet på noe spes. Vi hadde blitt hjemme å ventet på neste samværsperiode. Jeg bare savner at hna kunne kuttet litt på de også, og ikke bare på oss. Blir litt ensomt å skulle være alene om resten.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2007 #3 Skrevet 18. september 2007 Men dere er jo et fellesskap uansett hvem som har mest penger igjen når de faste utgiftene er betalt? Når du har mest penger er det vel naturlig at du bidrar der hans penger ikke strekker til. Ekteskapsloven er slik at man er pliktig til å forsørge hverandre. Uansett om der er han eller hun som har lite midler. Det går vel litt på det, selv om det sikkert ikke alltid er kjekt å se på at eget barn ikke får så stor del av kaka. Men husk at de store barna vokser til. Snart er de voksne. Da blir det mer igjen til de minste barna i familien. Du burde snakke med din mann om dette. Kanskje kan han spare litt av pengene til fellesturer med deg? og ikke bruke alt på ungene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå