Gå til innhold

Når er neste kontroll??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 14, og var hos legen forrige uke på første kontroll. Når er neste kontroll?? Skal jeg bestille den selv eller?? Enn UL skal jeg bestille den også selv??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Varierer nok litt, men de fleste har nok neste kontrollen da de skal på ordinær ul. Den blir bestilt av legen din til mellom uke 17-19.... Skal du til jordmor (eller lege) neste gang ettter den ordinære ul, må du nok bestille den selv.

Skrevet

dersom du ønsker å ta kontrollene dine hos en jordmor må du selv bestille time hos henne, gjør det gjerne med en gang, mange har ofte venting og du får satt av god tid siden det er din første kontroll hos henne..

når det gjelder ul, så bestillte legen min ul første gang jeg var hos henne..

nevnte h*n ikke noe om å at h*n skulle eller har bestillt ul ville jeg ringt å sjekka med h*n i tilfelle h*n har glemt det=) du skal iallefall ikke gjøre det selv=)

siden du var på kontroll i uke 14 tipper jeg du ikke skal til kontroll før noen uker etter den ordinære ul'n=)

Skrevet

Jg har en kontroll hos legen i mnd,timen får jg før e går!

Ul timen som e fast oppsatt av sykehuset pleier man og få brev i posten om.

Jg fikk ikke ul før 19 uke.

Utenom det kan du ta ul hos andre leger så ofte du vil(må betale for det)

Og du kan ringe helsestasjonen slik at du kan få timer hos jormor

Skrevet

første faste kontroll om en følger skjema for svangerskapskontroller vil være i uke 24, og ultralyden i uke 18 som neste gang.

jeg var hos lege på første time i uke 10, så ringte jeg jordmor i kommunen og sa hvilken uke jeg var i. så fikk jeg komme til kontroll i uke 15 hos henne.

hun sa da at neste gang egentlig ikke var før i uke 24, men at en ofte brukte å ta inn til en førstetime så man blir kjent med hverandre før videre kontroller.

ring jordmor og hør, du har sikkert fått tlf til de på 1 kontroll.

Skrevet

her hvor eg bor skal en til lege uke 8-12 en gang så til jm i uke 16 og så ultra og jm i gjen i uke 24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...