Gå til innhold

slår deres unger seg mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 1åring faller og slår seg hele tiden. Spesielt slår hun hodet, og hun har konstant ett blåmerke eller to i panna...I dag falt hun også i en sølepytt og nesa er nå illrød og oppskrubba stakkars. Prøver å avverge ulykkene, men hun er jo høyt og lavt til enhver tid. Er dette normalt for småbarn, eller er hun ekstremt klønete...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heeelt normalt, vil jeg påstå. Vår ett-åring har blødd fra munnen tre ganger den siste uka...I tillegg til at det nettopp har vært litt sår i ansiktet og arr ved øyet..Prøver å sjekke tenna, og satser på at det går bra:-)

Skrevet

Ja synes hun slår seg vel ofte i hodet.. Hun er høyt og lavt hun også.. og selv om jeg har stått rett ved siden av henne, har hun slått hodet sitt. Har bitt seg i leppen et par ganger, men ellers har det ikke vært synlige merker.. vel fikk en stor kul første gang hun falt.. og ble litt rød en annen gang, Vet ikke om jeg ville ha foretrukket at hun fikk noen utvendige sår.. nå er jeg jo redd hun får permanente indre skader... Men det skal vel litt til eller??

Skrevet

mente ikke være anonym..

Skrevet

Jeg er også litt bekymret for indre skader...kan de få det??

Skrevet

ÅJA.. Blir oppgitt jeg.. Hun har en kjempebalanse egentlig, kjempeflink å gå, men gud den jenta skal prøve på alt mulig. Klatrer opp over alt!! Det siste nye er å prøve å STÅ på setet til gåbilen sin!!!!!! Hun har nettopp blitt et år og skjønner ikke hvorfor mamma blir oppgitt og prøver å få henne til å forstå at det er farlig, for den RULLER! :)

Nei, hun må jo passes hele tiden vet du, lille sprøingen! men å avverge alle ulykker, det GÅR ikke..

Skrevet

ja, slo seg i kveld før han la seg :) fikk ikke merke da, men så kan han bare krabbe og stå/gå med støtte enda.

Skrevet

Tror det er veldig vanlig hos de barna som er tidlig ute og som er nyskjerrige :)

De har ikke "hodet" helt med seg når de skal utforske verden og forstår ikke farer og begrensninger i samme grad som et eldre barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...