Gå til innhold

veit dere, jeg må spørre om en ting til....

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har forsøkt å finne ut av det på nettet men jeg finner ikke ut noe så jeg spør dere her om noen kanskje har noe lignenes...

jeg har vært veldig plaget med mye vondt i magen både før, under og etter mensen.og har ofte veldig vondt!er det fler som har det sånn??

begynner å lure litt på om det er normalt...hadde mensen sist 4 sept og varte i 5 dager og nå har jeg kjempe vondt igjen!?! jeg har sykus på rundt 30 til 35 dager.

er det noen som har det lignende?? er litt betryggende hvis det ikke er bare meg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann....

Jeg har vert plaget med mens/el smerter dag ut og dag inn, hele mnd... extra ille akkurat rett før og under mens/el.... kan ikke huske å hatt de slik før men jeg har vert på kontroller men det er ingenting galt med meg=)

Kjempe travelt men ikke farlig, for betryggelsen kan du jo ta en GU å se om noe visest=)

Skrevet

Hei Hønemor. Det kan høres ut som endometriose. Da har man gjerne "mensen vondt" under eggløsning og rundt mensen. Les mer på nettet. Dette er ikke for å skremme deg, for det kan jo være så mangt, men det kan være nærliggende å tro. Noen sier at det kan være litt vanskeligere å få barn når du har det, men du må også lese om alle de som HAR fått barn når de har det. Jeg har det selv, og blitt gravid.

Den beste medisinen er å bli gravid sies det... eller å gå på p-pille liknende preparater.

Håper du finner ut av det snart. Lykke til

Skrevet

der var du igjen!:)hehe

godt det ikke er bare meg da! jeg har vært på gu og ul og fant ikke noe han heller og alle prøver mht til hormoner og lignende var normale.

men klarer ikke helt å slappe av for det.

og som du sier , det er kjempe slitsomt!sist mensen da hadde jeg det så vondt at jeg måtte dra hjem fra jobb..bare grein og sov og det kjentes ut som livmora og ryggraden skulle rives ut av kroppen på meg.

ikke hyggelig i det hele tatt.

takk igjen for svar!:)litt betyggende at det er flere som har det.

ikke det at jeg unner noen det da:)

Skrevet

ok!:) da skal jeg lese litt om det!takk, takk!:)

Skrevet

En unner selvfølgelig ingen å ha det vondt=)

Men dette er da den plassen det er enklest å finne noen i samme båt=)

Håper på svangerskap snart så vi slipper dette=)

Skrevet

men nå må jeg spørre igjen! hvor stor er sjansen for å bli barnløs med dette da?? og er det bare å få time hos gyn for å finne ut dette da?eller går det via fastlegen el? uff...mange spørsmål på en gang:)

Skrevet

Det kommer ann på hvor lenge dere har prøvd å få barn, men kom deg til en gynekolog... Hvis han har mistanker sender han deg til sykehuset for videre utredning. Og hvis det er endo og de vil operere deg, bittliten operasjon bare, så er det enda lettere å bli gravid. Men ta det helt med ro, det trenger ikke å være det. Og som sagt, jo mer du leser om det jo flere ser du som har fått både ett, to og tre barn uten å måtte ha inngrep. Så vær så snill, ikke bli bekymret. Alt ordner seg!

Skrevet

vi er ikke prøvere ennå men det er vel toppen 5 måneder til vi er det:)

men på grunn av sykdom, og div ting som bakoverbøyd livmor så er jeg jo veldig redd for å ikke få barn fra før av og det hjalp jo ikke akkurat det med endometriosen da:) men for all del!jeg glad jeg får tilbakemelinger for da får jeg i allefall sjekket det ut! skal ringe gynokologen min i morra å høre om jeg skal bli henvis dit av fastlegen eller om jeg skal bestille time med en gang.har nemlig time hos fastlegen min til onsdag.

kan jeg spørre hvor lenge du har vært prøver?

Skrevet

Vi har prøvd i 15 mnd, men ble gravid for 4 mnd siden, men mistet i uke 7. Nå tror jeg at jeg har vært gravid igjen men mistet. Skal til legen i mra og sjekke. Og det skal ikke ha noe med endo å gjøre.

Som sagt, ikke meninga å skremme deg, for kan jo være noe helt annet! Og det rammer oftere kvinner over 30. Jeg er 31. Magevondt kan jo være så mangt. Jeg ga deg bare ett av kanskje 100 alternativer. Og du er jo fortsatt veldig ung og fruktbar (som det heter så fint) i maaaaaange år til. Så tro meg, det ordner seg!!! :)

Hør med legen din på onsdag du, han/hun sier nok akkuratt det samme, at det ordner seg! Positive tanker har alltid hjulpet!

Skrevet

oki!:)håper det klaffer for deg ganske så snart da! jeg prøvde å ringe gynokologen min idag men fikk ikke tak i han men jeg drøyer det nå etter jeg har vært hos legen min å hører hva han har å si :)

du skremte meg ikke så veldig mye bare litt:)hehe

men uansett så er det greit å vite om det for jeg kan i allefall sjekke det og enten få det bekrefta eller putte det i glemmeboken!:)så jeg er glad du sa i fra for det er jo en mulighet for at jeg får svar på alle mageplagene mine.

skal krysse fingene for deg jeg og håpe at det kommer en spire kjempe fort!:)

Skrevet

Jeg er helt enig her... skal selv ta laproskopi for å finne ut om jeg har endometriose. Jeg har også mye vondt i magen nesten hele perioden.... så vi får se. Lykke til med alt:O)

Skrevet

lykke til til deg også!:) har du bestilt time el? i såfall hvordan og hvor lang ventetid?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...