Kose-KU Skrevet 17. september 2007 #1 Skrevet 17. september 2007 Blir glad om noen kan skrive litt om hvordan det var å reise med barn til Italia, uansett hvor i Italia. Har dere noen tips til meg? Vi skal til Terracina med med datteren vår på 10 mnd. Noen som har vært der? Tenkte også å ta en dagstur til Roma. Hvordan er det å være i Roma med barn? Spesielt lurer jeg på: - Går det bra å ta tog i Italia med barn? - Anbefaller dere meg å kjøpe barnemat og bleier i Italia, eller er det lurt å ha med noe fra Norge? - Vet ikke om de har barnesenger på hotellet, -må jeg ringe å spørre om det? eller kan jeg satse på at de har det? - Noe annet jeg bør vite / huske å ta med?
☆Pacific sunset☆ Skrevet 17. september 2007 #2 Skrevet 17. september 2007 Hei!¨ Jeg har vært på Sicilia med små barn og jeg var storfornøyd! Virker som italierne er veldig glad i små "bambinos" for jeg møtte ikke en eneste en som ikke var hjelpsom eller hyggelig! Vi bodde på et dritthotell så der var det ikke barneseng - men dette bør du undersøke på forhånd - om hotellet har det eller ei. Vi tok ikke tog men buss og det gikk fint... Vi kjøpte både bleier og barnemat der nede, men hvis du har et "sært" barn (hihi) så er det best å ta med egen mat. Har desverre ikke vært i Roma med barn - men siden hun er så liten så regner jeg med det burde gå fint - verre når de begynner å gå Roma er en hektisk by med MYE trafikk og masse mennesker. Da jeg var der var jeg glad jeg var der uten barn - men det bor da barn i Roma og ;-) Ville nok tatt sjansen jeg for Roma MÅ oppleves, og for en dag går det nok fint! Når skal du reise? Roma er dødsvarm i juli/august....
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 17. september 2007 #3 Skrevet 17. september 2007 Vi har vært i Roma med guttungen på 2 år, og det har vært null problem! Ved traffikerte veier satt han i vogna, men fikk løpe løpsk på områder uten biler... Roma bare MÅ oppleves! n helt fantastisk by! På hotellet vi var fikk vi barneseng, og regner med de fleste hotellene har grindsenger også... Ring å hør, du! Vet ikke hvordan togene er der, men ikke regn med at det er plass til vogn på ALLE bussene som går litt utenfor storbyene! Ta med mat for sikkerhetsskyld! Bleier er vanligvis dobbelt så dyrt som i Norge siden barna bruker for det meste tøybleier + at de slutter veldig tidlig med bleier... Vi var i Roma i forrige uke og da var det mellom 25 og 30 varme! deilig! :-D Kos dere!!! :-)
Kose-KU Skrevet 17. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 17. september 2007 Takk for svar Vet det er varmt i juli/august, så derfor drar vi heller senere. 25-30 grader høres veldig deilig ut Jeg tar nok med en del bleier, men ikke så mye mat, for da blir det veldig mye å dra på, og hun er uansett ikke kresen. -Liker alt. Noe dere anbefaller oss å oppleve i Roma? Noen tips til opphold på stranda? Holder det at hun ligger under en vanlig strandparasoll, er vel ikke nødvendig med strandtelt?
☆Pacific sunset☆ Skrevet 17. september 2007 #5 Skrevet 17. september 2007 Holder nok med strandparasoll. Bare pass på at hun får MASSEVIS med drikke og solbeskyttelse. bade masse hjelper også da ;-) Roma ja... hvor skal jeg begynne hehe: Colosseum Peterkirken og sixtinske kapell Trevifontenen Forum Romanum Spansketrappen Italiensk is og pasta hehe Via Condotti (shopping)
Kose-KU Skrevet 17. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 17. september 2007 Tror det er ca 23 grader i vannet. Det går vel bra selv om hun bare er 10 mnd? vi har solkrem for baby -faktor 25.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå