Gå til innhold

er ikke bra å ha barnet i barnehage 2 dager!!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

en som skrev dette i et annet innlegg her.. er det flere som syns dette? at de da faller utenfor?

jeg har nemlig tenkt å ¨ha største i barnehage 2 dager i uka.. er bare 2 år og jeg går hjemme så har ikke behov for plass hver dag.. syns også det er litt mye.. så tenkte det var bra å få iallefall 2 dager iallefall... men er det ikke det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I b.hagen til snuppa anbefaler de å ha i hvertfall tre dager i uka. Det sier de jeg kjenner som jobber i b.hager også.

Men alle barn er forskjellige og en fasitløsning for dette finnes kanskje ikke? :-)

Skrevet

For gutten min ble 2 dager i uka for lite. Men han var bare 16 mnd da han startet. Nå er han 19 mnd og går 3 dager i uka og det fungerer veldig bra. Men om han liker å være "borte på besøk", og siden han er 2 år kan det gå greit. En 2 åring husker litt lenger enn en på 16 mnd.

Skrevet

Det kan jo bli vanskelig med innkkjøring fordi det ikke er kontinuitet i det, barnet begynner jo på nytt hver dag om det er noen dager i mellom....

Et tips er å få barnet i barnehagen tidlig på morgene, da er det enklest å komme inn i leken og bli kjent med de andre.....

Skrevet

de fleste barnehager anbefaller minst 50% plass. barn som er lite i barnehagen tilpasser seg ofte mindre, er mer usikre på de voksne, på rutiner osv, har vanskeligere for å komme inn i leken, vanskeligere for å bli kjent med de andre barna osv osv osv.

For noen barn går det veldig bra med 40% plass, men mange barn sliter altså.......

Skrevet

kan ikke si jeg sitter med fasiten akkurat, men anbefaler minst 3 dager.... har ei på innkjøring i bhg nå, 2 år går 2 dager, er som en ny innkjøring hver gang ho kommer nesten....

Skrevet

men det vil være bedre med 3 dager i uka da el? isådall kommer jeg nok til å satse på¨det:)

syns nemlig 5 dager er litt mye.. vil jo ha ho hjemme hos meg også;)

Skrevet

Jeg har fått høre at 60 eller 50% plass er et minimum.

De anbefaler ikke bare to dager i uka, for da kan man lettere dette ut av det sosiale.

Men man kan jo føle på det selv da.

Skrevet

Ville nok valgt tre dager ja. Da har hun jo fire dager hjemme og tre i b.hagen i løpet av en uke:-)

Skrevet

takk for svar dere! har faktisk ikke tenkt på det jeg.. da skal jeg prøve å få 3 dager til ho:)

Skrevet

3 dager går nok veldig fint.... en skulle ikke tro det, men har sett flere barn som har bytta fra 2 til 3 dager, og det går kjempe fint med engang... utrolig forskjell på 2 og 3 dager gitt...

Skrevet

Blir vel anbefalt ha minst 3 dager i barnehagen :) kan jo forstå at det er litt lett å falle utenfor og ikek bli en av "gjengen" hvis alle andre er der hver dag. Er barnet over 1 år så ville jeg hatt henne der litt mer enn 2 dager.

Skrevet

Det andre innlegget var stilet til meg. Snuppa vår på to år går to dager i uka, det kan knapt kalles et bevisst valg, siden det var det vi fikk. Jeg hadde ønsket 3 dager.

Men - det går veldig fint med snuppa vår, og det er like stor jubel hver gang hun kommer. Hos oss er det "mange" som ikke har full plass, vet ikke om det har noe å si.

Skrevet

ja det var i det innlegget jeg leste det. så fint at jenta di går 2 dager og stortrives!:)

kan jo kanskje ha noe med det du sier. hvis nesten alle i en barnehage går hver dag så er det kanskje lettere å falle utenfor enn hvis det er mange som går deltid. kjenner noen som har 2 dager til barnet sitt og de har heller ikke sagt noe negativt i forhold til det. så vidt jeg vet trives ho også veldig godt. så er nok ikke noe fasit. men tror nok kanskje som flere sier at det er lettere å falle utenfor da.. men det er jo sikkert forskjell fra barn til barn også;)

ikke alltid man kan bestemme selv nei. kommer jo til å takke ja til 2 dager om det er det jeg kan få.. heller det enn ingen:) så får man prøve!

Skrevet

Jeg har søkt gutten min inn 2 dager. Har ennå ikke fått svar, men 2 dager synes jeg er nok. Blir trist av å lese at de faller utenfor da. Ville egentlig bare 1 dag, siden jeg jobber slik at jeg kan ta vare på han selv, men vil at han skal ha mulighet til å oppleve hvordan det er i barnehagen, og kunne leke litt med mange andre barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...