Gå til innhold

idag har jeg brukt heeele dagen på å.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

få lillegutt til å sove mere enn 20 min sammenhengende, men det er helt umulig, våkner og griner, selv om han er trøtt. skjønner ikke hva som er galt! jeg har gått tur, vugger, synger.. ALT! nå er jeg kjempesliten, og det er han og. skriker selv om jeg har han på armen. får ikke gjort noenting her! huset ser ikke ut! får såvidt ordna flaskene hans. de gangene jeg legger han fra meg for å gjøre noe hylskriker han! jeg gruer meg til natta! han var litt sånn inatt og.

har dere tips på hva det kan være eller hva jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå aner jeg jo ikke hvor gammel han er. Kolikk? Tenner?

Skrevet

kan det være kollikk?

eller har han tegn på kiss?

Hovedsymptomene hos spedbarn med KISS-syndrom

* Skjevstilling av hodet (yndlingsside)

* Vansker med å holde hodet i midten (etter 3 måneder)

* Ligger med hodet veldig bakoverbøyd

* Ensidig sovestilling

* Beveger arm og ben mindre på en side

* Ensidig holdning i bolen, ligger som en C (banan)

* Umodne hofter, ofte på en side

* Fotfeilstilling

* Søvnforstyrrelser, barnet skriker i søvne

* Barnet har en ømhet i nakken og reagerer negativt når man tar i nakken

* Gnir bakhodet på underlaget

* Asymmetrisk hodefasong, ansiktsasymmetri

kiss kommer av skjevheter i nakken (etter hva jeg har forstått) og kan rettes ut ved hjelp av fysioterapi! Få behandlinger så er ungen som ny!

Skrevet

han er 8 uker, 9 på torsdag. han gnir hodet veldig frem og tilbake når han ligger, hodet er ikke rolig et sekund. også når han ligger på mage. Men han ligger på begge sider. og han ligger ofte med hodet bakover liksom, men ikke alltid. en kiropraktor har sjekket nakken og sa at den var litt stiv men ikke veldig. det er ikke kolikk, det har han hatt, men ikke nå lenger.

Skrevet

hmm.. ville ha holdt et øye med nakken hans jeg. Har ikke personlig erfaring med kiss, men har lest mye om det her inne!

Har hørt fra mødre som har barn med kiss at en "vanlig" kiropraktor har lite peiling på barn, og de har annbefalt andre bekymra mødre å oppsøke kiropraktor som har spesialisert seg på barn!

Tenker litt på øreverk også.. kan det være en mulighet?

hvis jeg var deg så tror jeg at jeg ville gidd han smertestillende gjennom en dag (altså en tablett hver 8time så det holder hele døgnet) da vil du utelukke om det er vondt han har, og du kan utelukke mye om det hjelper med paracet eller ikke..

kan jo også være at han har en uro i kroppen grunnet for lite søvn.. de små kan fort komme inn i en vond sirkel der de blir urolige og får innsovningsvansker grunnet for lite søvn.. så sirkelen vil bare bli verre om om du ikke klarer å bryte den!

Hva med å ha puppen/flaska klar hver gang han viser tegn til å våkne sånn at han suger med en gang? Barn blir søvnige av å suge pupp/flaske/sutt!

er ikke lett å skjønne disse små.. du har all min sympati, haper snart det bedrer seg for dere:o)

Skrevet

Takk for koselig og engagert svar! det setter jeg pris på! jeg skal prøve paracet imorgen hvis han ikke roer seg. han tar seg ikke på øret, men han er kanskje for liten for det. skal til fysioterapeuten på helsestasjonen på onsdag, skal nevne nakken da. er litt redd for å gi han flaske såå ofte, blir jo en gang i halvtimen, redd for at han får vondt i magen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...