Anonym bruker Skrevet 17. september 2007 #1 Skrevet 17. september 2007 Det ser ut som om det går mot slutten av forholdet til meg og samboeren min. Vi har en datter sammen og han har et barn fra før. Så nå er det mye som bekymrer meg her. Det første er om jeg får treffe stebarnet mitt igjen. For jeg har blitt utrolig glad i h*n.Er det noen som har vært i den situasjonen? Jeg hadde syntes det var helt forferdelig om jeg ikke skulle fått truffet h*n noe mer. Jeg og samboeren min skilles som venner,men jeg er litt usikker på om han kommer til å komme noe på besøk hit. Det tviler jeg egntlig litt på.Han kommer jo selvfølgelig til å ha samvær da:) Så er vi og enige om at jeg og datteren min blir boende her vi bor. Så vi tar over lånet. Men tror dere jeg i det hele tatt får det av banken med os,lånekassen og resten av støtten som kommer? Eller har det noe å si i det hele tatt så lenge jeg betaler? Jeg har råd,er ikke så høyt lån så. Noen som vet hvordan det fungerer? Jeg kjøper heller ikke samboeren min ut før jeg bestemmer meg for å selge og flytte selv,noen andre som har gjort dette? Det var hans eget forslag så da sa jeg såklart ja takk.Boligen har steget veldig mye i verdi så jeg hadde ikke hatt råd til å kjøpe han ut. Ble kanskje litt rotete skrevet dette,men er litt forfjamset og redd og spent og det som er... Er det noe jeg bør vite? Tror dere jeg kommer til å klare dette her?? Ellers takker jeg for alle råd og meninger dere kan komme med Er anonym foreløpig
Winterlady Skrevet 17. september 2007 #2 Skrevet 17. september 2007 Har hørt at de ikke anbefaler dette juridisk, men er usikker på hvorfor...
Winterlady Skrevet 17. september 2007 #3 Skrevet 17. september 2007 Litt kjapp der..huff . Mener ovenstående ang huset. Kjenner til at stebarn har fortsatt å ha samvær med ex-stemødre/søsken som de har hatt ekstra god eller langvarig kontakt med, så dersom du og din ex holder en ok tone dere i mellom ser jeg ikke noen grunn til at det ikke skulle gå .
-Hengebuksvinet- Skrevet 17. september 2007 #4 Skrevet 17. september 2007 ang at han ikke skal kjøpe deg ut. For du vil jo da måtte dele ev verdistigning med han, selv om det er du som har betalt på lånet i mellomtiden. Og om du skulle pusse opp, vil jo også han henge med som gratispassasjer. Samvær med eksstebarn kommer jo veldig an på mor og far. Enkelte klarer å se barnets beste, også etter et brudd, mens andre ikke ser nytteverdien i denne type samvær. Det må du nesten avklare med far.
¤ my precious ¤ Skrevet 17. september 2007 #5 Skrevet 17. september 2007 X'n og jeg var sammen i 6 år, samboere i 5. Han har en datter fra et tidligere forhold som var hos oss annenhver uke(nesten, 5 dager). Da vi skilte lag var jeg gravid, da var det veldig naturlig for min del å fortsette å ha kontakt med datteren hans. Det er jo søsteren til barnet mitt. Når det gjelder hus, lån, og slike ting, har jeg dessverre ikke så mange råd. Men som det blir nevnt lenger opp her, så tror jeg ikke at denne delingen ville blitt anbefalt juridisk sett. Uansett, masse lykke til!
camilla^ Skrevet 18. september 2007 #6 Skrevet 18. september 2007 Det med huset aner jeg ikke. Min mann har to ex-stebarn som han fortsatt har kontakt med. Nå er de ganske store igrunnen, 15 og 19 år. Hun eldste kommer stadig innom, og han minste er han på kino med av og til. Prater ofte med dem. Jeg har hun eldste på msn osv. Vi var i konfirmasjon til han minste osv. De er endel av vår familie, det kommer de alltid til å være. Nå vet jeg ikke hvilket forhold du har til dette barnets mor, men er det ett godt forhold kan det kanskje være greit å fortsette dette. Snakke med henne om barnet kan komme på besøk til dere av og til.
Gjest Skrevet 18. september 2007 #7 Skrevet 18. september 2007 Om du får lån, veit eg ikkje. Men eg og eksen skal gjere det samme som deg. Dvs, han skal overta huset, men ikkje kjøpe meg ut nå. Ellers får han ikkje lån. Me skriver ein klausul om at han skal betale meg ut ved event. salg, eller om eit visst antall år. Har og hatt verdistigning på huset... Snakka med banken om dette, og dei meinte det var ein god løsning. Ikkje så heilt uvanlig no til dags visst. Tenker litt på om me skal setta summen til halv verdi av huset i dag, med tanke på salg. Dermed vil ikkje eg tjene på ein event. verdistigning på huset.
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 18. september 2007 #8 Skrevet 18. september 2007 Jeg har selv eks-stebarn nemmelig en nydelig jente på 4 1/2 år som jeg savner veldig:( Har sett henne et par ganger siden det ble slutt mellom oss..Pappaen og henne var på besøk hos oss for et par helger siden og det var SÅÅÅ godt å se henne igjen.. Hun klanga masse på meg og skulle sitte oppå meg hehe.. Tydeligvis så savner hun meg og som er kjempe koselig å se.. Jeg skal fortsette med å kjøpe julegaver og bursdagsgaver til henne i hvertfall:) Nydelig det er hun.. Og så flink storesøster for Mina.. Styrer og ordner opp
winneboo Skrevet 18. september 2007 #9 Skrevet 18. september 2007 Jeg hadde prøvd å få kjøpt han ut så fort som mulig. Nå kommer du til å sitte å betale ned på et lån å en gjeng med renter mens han drar nytte av en eventuell verdistigning. Så hadde jeg vært deg så hadde jeg gjort alt for å fått lånet på deg. Du kan jo eventuelt fått kausjonist(foreldre,besteforeldre f.eks) Det med stebarnet aner jeg ikke...altså jeg vet ikke hva jeg hadde gjort selv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå