Gå til innhold

Kobberspiral og blødninger ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må ha et prev.middel nå, og alternativene begrenses litt pga amming. Fikk egentlig resept av legen min på Cerazette i dag, men kvier meg litt for å begynne pga tidligere dårlige erfaringer med hormoner. Hun mente kobberspiral kanskje var dumt for meg , siden jeg har litt krafig mens fra før av, og at det gjerne blir kraftigere med kobberspiral.

Hvilke erfaringer har dere med kobberspiral og blødninger?

Det har vel ikke noe å si om man har nikkelallergi ifht å sette i kobberspiral?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hva med hormonspiral? Hormonene der virker jo bare lokalt, så det er vel ikke noe farlig i fht amming, tror jeg. Tror også at blødningene kan minske ganske mye med en slik spiral. Eneste ulempen er at det kan ta litt tid å bli gravid etter at man tar den ut, pluss at den er ganske dyr, men det blir jo en avveining i fht når dere evnt planlegger flere barn :-)

Skrevet

Jeg bruker kobberspiral og merker ingen forskjell på mensen.

Skrevet

Takk for svar ;)

Godt å høre at noen ikke merker forskjell!

Tror at hvis jeg først skal prøve spiral, tar jeg den hormonfrie. Hørt folk som har merket hormonene, selvom det egentlig skal virke stort sett lokalt.

Skrevet

Jeg har to venninner som ble helt deprimerte pga bruk av hormonspiral, så det er vel derfor jeg ikke prøver det. På den annen side har jeg vel mange flere venner som bruker det og ikke har merket noe som helst :)

Skrevet

Søstra mi har kobberspiral å hun har veldig kraftig mens, spes etter hun begynte med spiralen. Hun blør aldeles forferdelig å mensen varer i en evighet omtrent.

Jeg har hormonspiral, valgte det da gutten min var 6 uker. Jeg blør nesten ikke i det hele tatt. Jeg har mensen i ca 2 dager å trenger nesten ikke å skifte bind.

Skrevet

Jeg har normalt helt vanlig blødning, men da jeg satte inn kobberspiralen økte blødningene betraktlig og jeg måtte ta reseptbelagte piller for å roe det ned ( på natten brukte jeg 4-5 nattbind) Det var jo, som du forstår, fryktelig slitsomt+ når jeg ikke hadde mensen hadde jeg mye utflod, og da mener jeg mye. Måtte bytte truseinnlegg flere ganger. Så for meg virket kobberspiralen mot sin hensikt. Trodde det skulle gå seg til, så jeg holdt ut i nesten 6 mnd. Da den var ute var det som å få et nytt liv.

Jeg pratet med legen om å heller sette inn hormonspiralen, men han sa at den også kan føre til mye utflod, så jeg fikk p-piller (Microgynom).

Sånn var det for meg, ikke alle deler den erfaringen, så jeg synes du skal prøve det selv.

Skrevet

Huff, det hørtes fælt ut! Som sagt blør mye som jeg gjør. Må alltid ha nattbind om natten feks, og de første dagene holder det heller ikke med et vanlig bind, ellers blir det lekkasje.

Fårkanskje prøve Cerazette, da.. Er jo ikke værre enn å slutte om det gir plager...

Takk for svar!!

Skrevet

Det var det jeg tenkte også;=)

Derfor satt jeg inn kobberspiral.. den kan jo bare tas ut.. he he.. De to første gangene jeg hadde mensen etter jeg satt den inn var litt kraftigere ett par dager.. men nå har det normalisert seg og jeg er tilbake til normal vanig mens.(Kan ta noen mnd,men verdt det !!!). UTEN HORMONER!!!!!

Cerazette har jeg prøvd og ble hormonbombe med økt vekt på bare ett par uker ...

lykke til:)

Skrevet

åååå- vanskelig altså!!! :S

Skal man velge å bli hormonvrak med kvisetryne, depresjoner og nedsatt sexlyst eller kobberspiral med blodbad ???? hmmm.....

Skrevet

Da jeg hadde kobberspiral blødde jeg kraftig i 14 dager og med skikkelig menssmerter!

Uten den har jeg vanlig blødning 6-8 dager og null menssmerter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...