Gå til innhold

Kobberspiral og blødninger ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må ha et prev.middel nå, og alternativene begrenses litt pga amming. Fikk egentlig resept av legen min på Cerazette i dag, men kvier meg litt for å begynne pga tidligere dårlige erfaringer med hormoner. Hun mente kobberspiral kanskje var dumt for meg , siden jeg har litt krafig mens fra før av, og at det gjerne blir kraftigere med kobberspiral.

Hvilke erfaringer har dere med kobberspiral og blødninger?

Det har vel ikke noe å si om man har nikkelallergi ifht å sette i kobberspiral?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt

Skrevet

dytt

Skrevet

Hei.

Jeg har alltid hatt veldig liten blødning v mens, men etter at jeg begynte med kobberspiral har den økt litt..

Antall dager med blødning er også økt fra 5 til 7 dager, men ellers så er erfaringen min med spiral helt grei.

Er jo veldig lettvindt da å slippe å tenke på prevansjonen.

Skrevet

Tusen takk for svar =)

Flere?

Skrevet

Har hatt normal blødning før; økte noe med kobberspiral. Ellers ingen endringer. Fungerte bra.

Skrevet

Bra å høre... Bortsett fra at hvis det øker noe, blir det rimelig kraftig mens her...

Skrevet

Har kobberspiral i 2 mnd, men ikke fått mensen ennå.. Ikke mellomblødninger heller, så er foreløpig fornøyd... Men sies vel at blødningene kommer til å øke noe, ja.

Ang hormoner, så blir belastningen fra hormonspiralen mye lavere enn piller og p-sprøyte siden den virker lokalt. (Bare som et mulig alternativ... :) Mener kobberspiralen er ren kobber, intet nikkel.(men ikke skråsikker)

Skrevet

Takk for svar :)

Skal jeg først prøve spiral, vil jeg nok satse på kobber. Men er aberet med økt blødning, da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...