manonym Skrevet 17. september 2007 #1 Skrevet 17. september 2007 Noen som har erfaring med p-ring? Hva koster de? Hvordan settes de inn? Hvordan er bivirkningene?
Yrha Skrevet 17. september 2007 #2 Skrevet 17. september 2007 Jeg brukte p-ring før jeg ble gravid i 3 år, og var kjempefornøyd! Hadde hatt masse problemer med bivirkninger fra p-piller før dette. Men fordi p-ringen har så lav dose med hormoner, så fikk jeg ingen bivirkninger fra den. En annen fordel med dette er at når du slutter på den, hvis du vil bli gravid igjen, så henger ikke hormonene i kroppen så lenge. De sier at samleie går helt fint med den inni, men dette er individuelt. Vi tok den ut fordi sambo ville. Kostet ca. 100 kr i måneden, så dyrere enn p-piller, men verdt det!
Gjest Skrevet 17. september 2007 #3 Skrevet 17. september 2007 Har noe av de samme erfaringene som over her. Brukte p-piller i mange år, og fikk etterhvert mellomblødninger og andre uregelmessigheter. Prøvde andre p-piller, men det ble ikke borte. Begynte så med p-ring, og mellomblødningene var borte. Har vært veldig fornøyd med den. Brukte den i litt over et år før jeg ble gravid, og det tok bare en mnd før jeg var gravid! Enkel å sette inn, og har ikke merket noe til den under samleiet. Anbefales! Har selv tenkt å bruke det igjen når jeg er ferdig med amming.
ღDidrikmamsenღ Skrevet 17. september 2007 #4 Skrevet 17. september 2007 Også bare bra erfaringer med den. Husker ikke hva de koster, men de var litt dyrere enn p-piller. Brukte de uten å ha mens mellom jeg da. Man skal jo ta den ut å ha en uke uten for å få mens, men hoppet over disse ukene jeg. I samråd med lege da. Eneste jeg synes var litt ekkelt var at jeg ikke viste om den satt slik den skulle. Ingen bivirkninger på meg i allefall. Men tok den ut under sex, sambo kjente den så godt så.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå